خبرگزاری کار ایران

وزیر صنعت، معدن و تجارت:

استقبال خوب مردم از خرید خودروهای تولید داخلی/ صنعت نساجی رونق می گیرد

asdasd
کد خبر : ۳۲۰۶۸۱

وزیر صنعت، معدن و تجارت از استقبال خوب مردم از وام 25 میلیونی خودرو در ساعات اولیه و روز نخست طرح فروش مدت دار خودرو خبر داد .

وزیر صنعت، معدن و تجارت از استقبال خوب مردم از وام 25 میلیونی خودرو در ساعات اولیه و روز نخست طرح فروش مدت دار خودرو خبر داد و گفت:‌ این استقبال نشان می‌دهد که مردم ما همچنان از تولیدملی حمایت می‌کنند.

به گزارش ایلنا به نقل از  شبکه اطلاع رسانی تولید و تجارت ایران ، « محمدرضا نعمت زاده » پس از بازدید بیش از یک ساعته خود از نمایشگاه مطبوعات در نشست خبری که در تالار گفتگو نمایشگاه برگزار شد ضمن تقدیر از تلاشهای خبرنگاران در اطلاع رسانی اخبار در پاسخ به سئوالات آنها به وضعیت صنعت نساجی اشاره کرد و گفت:‌ در گذشته این صنعت مورد ظلم واقع شده که تلاش کی کنیم رونق را دوباره به این صنعت بازگردانیم.

وی با بیان اینکه به منظور توسعه صنعت نساجی کارگروه هایی در زمینه تولید پارچه، پوشاک، پتو، مواد اولیه و ماشین آلات تشکیل شده است تصریح کرد: برنامه 10 ساله ای برای توسعه هرچه بیشتر این صنعت تدوین شده که امیدواریم بتوانیم هر چه سریعتر مقدمات اجرایی شدن آن را فراهم کنیم و دراین زمینه از تولیدکنندگان می خواهیم به ما کمک کنند.

نعمت زاده با اشاره به ضرورت احیاء تولید و ساخت داخل بخشی از ماشین های تولیدی صنعت نساجی یادآور شد:‌ بعد از صنعت غذا، نساجی دومین کالای ضروری برای مردم محسوب می شود و در این راستا اگر به موضوع نساجی بی توجه باشیم این صنعت همچنان بی رونق خواهد بود.

وزیر صنعت،‌معدن و تجارت به موضوع دیگری در خصوص صدور جواز نانوایی ها اشاره کرد و گفت: مجوزها برای صنوف مختلف در هر استان صادر می شود و  هر جا نیاز به ایجاد یک واحد صنفی باشد اتحادیه باید مجوز لازم را صادر کند که در این رابطه به اتحادیه های اصناف متذکر خواهیم شد تا  در زمینه صدور مجوز، با متقاضیان نهایت همکاری را داشته باشند.

 نعمت زاده همچنین به موضوعات مرتبط با 3طرح دولت در زمینه حمایت از تولید داخل اشاره کرد و گفت:‌  برای صدور کارت اعتبار خرید کالا از شرکت هایی که می توانند به مردم کالا بفروشند،  تقاضا کردیم تا اعلام آمادگی کنند و با ثبت نام در سایت وزارت صنعت، معدن و تجارت کالای خود را با تسهیلات به مردم بفروشند.

وی ادامه داد: البته این اقدام با ضوابطی از جمله رعایت استانانداردهای کیفی لازم و معتبر و تکمیل فرم مربوطه انجام میشود.

نعمت زاده همچنین به فروش تسهیلاتی خودروهای تولید داخل و اینکه  چرا خودروهای چینی در طرح فروش اقساطی خودرو قرار گرفته‌اند اظهار کرد:‌ طرح فروش خودرو با وام 25 میلیون تومانی صرفا برای خودروهای تولید داخل است و باید گفت خودروهای چینی نیز که در این طرح قرار گرفته‌اند تولید داخل  هستند اما تحت لیسانس کمپانی‌های چینی  قرار دارند.

به گفته وی؛‌ همانطور که خودروهای پژو در داخل کشور تولید می‌شود و تحت لیسانس برند فرانسه هستند خودروهای چینی نیز در داخل کشور تولید  شده و تحت لیسانس هستند.

وزیر صنعت ،‌معدن و تجارت در خصوص  گلایه‌ برخی مبنی بر نداشتن کیفیت مناسب تولیدات داخلی دارند متذکر شد:‌ این امر مربوط به زمان تحریم‌ها است زیرا خودروسازان ما در این دوران مجبور به تامین قطعاتی شدند که از کیفیت لازم برخوردار نبودند و در شرایط کنونی خودروسازان صرفا قطعات اصلی را خریداری کرده و یا آنها را در داخل کشور تولید می‌کنند.

نعمت زاده با بیان اینکه برخی از خودروهای کشور دارای استاندارد ملی هستند، افزود: برنامه راهبردی خودرو در کشور تهیه شده است و بعد از اجرای برجام، دست ما در این زمینه بازتر خواهد شد و با ایجاد رقابت بین آنها کیفیت محصولات داخلی نیز افزایش پیدا می کند.

وی تاکید کرد: برای توسعه صنعتی باید مراحل گوناگونی را طی کنیم و این طور نیست که در مدت کوتاهی بتوانیم به رتبه بالای صنعتی برسیم.

وی با اشاره به اینکه زمان بازپرداخت وام خودرو تغییری نکرده است افزود: زمان بازپرداخت طبق  7 ساله است اما شرایط خرید 4 ساله خودرو نیز فراهم است.

نعمت‌زاده خطاب به خبرنگاران گفت: از تمام خبرنگاران کشور دعوت می‌شود که به تدریج برای بازدید از خودروسازی‌های کشور و آشنایی با توانمند‌ی‌های آنها از این کارخانجات دیدن کنند.

نعمت‌زاده در خصوص کارت اعتباری خرید کالا نیزگفت: شرکت‌هایی که در این طرح معرفی شده‌اند همگی خود خواهان حضور در این طرح بوده‌اند وهیچ انحصاری در آن وجود ندارد و ما آماده‌ایم شرکت‌هایی که تمایل دارند دراین طرح باشند به لیست فروشندگان اضافه کنیم.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز