خبرگزاری کار ایران

تمایل آفریقای جنوبی به توسعه روابط گمرکی با جمهوری اسلامی ایران

همزمان با سفر هیأت بزرگی از بخش‌های اقتصادی و تجاری کشور آفریقای جنوبی به سرپرستی معاون رییس جمهور آن کشور به ایران، نمایندگان گمرک آن کشور با حضور در دفتر همکاری‌های بین‌الملل گمرک ایران علاقمندی خود را بر گسترش همکاری‌های گمرکی را اعلام نمودند.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی گمرک ایران، سیدول فوکین، مدیربخش اجرایی و گادفری بالوئی، مأمور ارشد مبارزه با تخلفات از گمرکات آفریقای جنوبی در این دیدار با توجه به امضای موافقت‌نامه کمک و همکاری متقابل در مسائل گمرکی در سال 1385 خواستار به‌روزرسانی و درج بندهای جدید در آن به‌ویژه تبادل خودکار اطلاعات و ارائه اطلاعات بیش از ورود کالا و توجه به امنیت زنجیره بین‌المللی تأمین کالا شدند.

در این دیدار اطلاعاتی درخصوص سامانه جامع امورگمرکی و قابلیت‌های آن از جانب طرف ایرانی ارائه و در مقابل طرف آفریقای جنوبی نیز توضیحاتی درخصوص سیستم گمرکی به کار گرفته شده در آن کشور را ارائه نمود.

در پایان مقرر گردید طرفین نقطه نظرات خود را جهت اعمال بندهای جدید موافقت‌نامه از طریق مجاری دیپلماتیک و جهت سیر مراحل قانونی با هم مبادله نمایند.

شایان ذکر است در این دیدار، مجتبی شیشه‌چی‌ها مدیرکل دفتر همکاری‌های بین‌الملل، علی بعیدی، مدیرکل دفتر فناوری اطلاعات و ارتباطات، احد پراهام، معاون دفتر بین‌الملل و علیرضا امیرخانی، رییس گروه سازمان جهانی گمرک دفتر بین‌الملل حضور داشتند.

کد خبر : ۳۲۰۶۸۵