خبرگزاری کار ایران

معاون وزیر نفت در گفت‌وگو با ایلنا:

پروژه ایران ال.ان.جی در حال آماده‌سازی

عراقی گفت:‌‌ همان مدلی را که در شریک شدن در سهام ساخت پالایشگاه پیشنهاد شده بود در مورد ال.ان.جی هم می‌توان پیاده سازی کرد.

حمیدرضا عراقی مدیرعامل شرکت ملی گاز در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا درباره برنامه صادرات ال.ان.جی گفت: پروژه ایران ال.ان.جی بدلیل تحریم‌ها و بلوکه شدن تاسیسات متوقف شده بود و هزینه‌های زیادی هم بر دوش شرکت‌ها گذاشت، اما اکنون در حال آماده سازی است.

وی افزود: شرکت‌های اروپایی علاقمند به راه اندازی ایران ال.ان.جی هستند و اگر این تاسیسات راه اندازی شود قطعا سرمایه گذاران از محل صادرات می‌توانند سود سرمایه گذاریشان را بدست آورند.

عراقی خاطرنشان کرد: ال.ان.جی یکی از راه‌های صادرات گاز به کشورهای دیگر بخصوص کشورهایی است که راه طولانی دارند و امیدواریم که از طریق ال.ان.جی بتوانیم وارد بازار تجارت جهانی شویم.

وی با یادآوری اینکه برخی کشورها جهت حضور و سرمایه گذاری در این بازار اعلام آمادگی کرده‌اند ضمن اینکه کشورهای زیادی نیز تقاضای واردات این محصول را دارند.

معاون وزیر نفت در خصوص شراکت در ساخت پایانه‌های واردات ال.ان.جی در دیگر کشوره برای فروش بیشتر این محصول نیز گفت:‌‌ همان مدلی را که در شریک شدن در سهام ساخت پالایشگاه پیشنهاد شده بود در مورد ال.ان.جی هم می‌توان پیاده سازی کرد و به این ترتیب راه ما برای ورود به بازار صادراتی ال.ان.جی هموار‌تر می‌شود.

کد خبر : ۳۲۱۵۱۱