خبرگزاری کار ایران

دبیر انجمن مهندسی حمل و نقل ریلی:

استهلاک 8 برابری جاده‌ نسبت به ریل / کاهش توقف در ایستگاه‌های مترو به شرط تخصیص منابع

asdasd
کد خبر : ۳۲۱۵۹۳

اگر بدهی دولت به بخش مترو پرداخت شود به طور قطع ایستگاه‌های و خطوط بیشتری افتتاح می‌شود و میزان توقف در ایستگاه‌ها کاهش و به دو دقیقه می‌رسد.

دبیر انجمن مهندسی حمل و نقل ریلی با اشاره به استهلاک 8 برابری جاده نسبت به ریل گفت: با تخصیص منابع و پرداخت بدهی‌های دولت به شرکت مترو ایستگاه‌ها سریع‌تر به بهره‌برداری و میزان توقف در ایستگاه‌ها به 2 دقیقه می‌رسد.

به گزارش خبرنگار ایلنا ابوالفضل بهره‌دار در هفدهمین همایش بین‌المللی حمل و نقل ریلی با تاکید بر اینکه بخش مترو در حمل و نقل ریلی نباید نادیده گرفته شود تاکید کرد: مترو می‌تواند بسیاری ازگلوگاه‌های شهری را باز کند.

وی با اشاره به جابجایی روزانه 3 میلیون نفر از طریق مترو گفت: اگر بدهی دولت به بخش مترو پرداخت شود به طور قطع ایستگاه‌های و خطوط بیشتری افتتاح می‌شود و میزان توقف در ایستگاه‌ها کاهش و به دو دقیقه می‌رسد.

دبیر انجمن مهندسی حمل و نقل ریلی با اشاره به پیشرفت روند بهسازی خطوط ریلی و ساخت خطوط جدید گفت: قطعاً مزیت‌های جابجایی بار و مسافر از طریق ریل بیشتر از جاده است. بنابراین باید حق دسترسی به ریل عادلانه و متناسب با حق دسترسی به جاده باشد.

بهره‌دار تاکید کرد: مهم‌ترین مزیت استفاده از ریل میزان مصرف سوخت و استحلاک آن نسبت به جاده است چرا که در حال حاضر میزان مصرف سوخت در ریل یک‌هفتم جاده و استحلاک جاده هشت برابر ریل است.

وی همچنین با اشاره به وضعیت موجود راه‌آهن گفت: در حال حاضر 10 هزار و 500 کیلومتر خط آهن در کشور وجود  دارد و 9 هزار و 500 کیلومتر هم در دست ساخت است. میزان خطوط دو خطه ریلی در حال حاضر 1800 کیلومتر است و در 22 مسیر ریلی قطار حومه ای بین شهری وجود دارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز