خبرگزاری کار ایران

معاون تشخیص و مدیریت درمان سازمان دامپزشکی خبر داد:

واگذاری وظایف و آزمون های غیرحاکمیتی سازمان دامپزشکی به بخش خصوصی

معاون تشخیص و مدیریت درمان سازمان دامپزشکی گفت: طرح پایش فلزات سنگین در مواد غذایی امسال در آزمایشگاه‌های کشور به اجرا درمی آید.

به گزارش ایلنا از وزارت جهاد کشاورزی  مسعود هاشم‌زاده در جمع خبرنگاران در بوشهر افزود: این طرح با تامین اعتبار، تهیه مواد اولیه، کنترل و تامین تجهیزات مورد نیاز اجرا می‌شود.

وی ادامه داد: استان بوشهر در اجرای طرح پایش فلزات سنگین در مواد غذایی به عنوان یکی از استان‌های معین کشور انتخاب شده است.

هاشم‌زاده گفت: ساماندهی آزمایشگاه‌های دولتی و خصوصی و واگذاری وظایف و آزمون‌های غیرحاکمیتی که در دستور کار سازمان دامپزشکی قرار دارد به بخش خصوصی، از برنامه‌های اصلی سازمان دامپزشکی است.

وی بیان کرد: این واگذاری به منزله رهاسازی نیست بلکه ساختارهای نظارتی بخش دولتی تقویت می‌شود و این گونه آزمایشگاه‌ها تحت کنترل و نظارت قرار خواهند داشت.

معاون تشخیص و مدیریت درمان سازمان دامپزشکی اظهارکرد: آزمایشگاه‌های متقاضی قبل از واگذاری وظایف به آن‌ها، ممیزی و آزمون‌های لازم ارزیابی در مورد آن‌ها اعمال می‌شود.

هاشم‌زاده درباره ضرورت تقویت زیرساخت‌ها و تأمین نیروی انسانی آزمایشگاه‌های دامپزشکی استان بوشهر گفت: با توجه به حساسیت فعالیت‌های آزمایشگاه کنترل کیفی مواد غذایی و مرکز ملی بررسی تشخیص بیماری‌های میگو که در بوشهر واقع شده است و اجرای فعالیت‌های تشخیصی آن جنبه ملی دارد، ضروری است سازمان دامپزشکی کشور با کمک مسئولان و سایر نهادهای استانی برای تقویت ساختارهای این آزمایشگاه‌ها و تأمین نیروی انسانی متخصص برای ارتقای سطح علمی و فنی این مجموعه حرکت کند تا گام‌های مؤثر‌تر درزمینهٔ توسعه فعالیت‌های دامپزشکی و سلامت جامعه در راستای اهداف راهبردی سازمان دامپزشکی برداشته شود.

معاون تشخیص و مدیریت درمان سازمان دامپزشکی گفت: استان بوشهر به عنوان یکی از استان‌های ساحلی با توان تولید بالای آبزیان بویژه پرورش میگو از مهم‌ترین استان‌های کشور است.

وی افزود: این استان با ظرفیت آزمایشگاهی بالا دامنه فعالیت ملی و بین المللی دارد که باید با کمک مسئولان استانی ساختارهای موجود را تقویت کرد.

کد خبر : ۳۲۱۷۰۸