خبرگزاری کار ایران

عضو کمیسیون انرژی در گفت‌و‌گو با ایلنا مطرح کرد:

آخرین وضعیت بررسی اساسنامه شرکت ملی نفت

احمدی گفت: گاهی از نظر انشایی و شیوه تقنین و قانونگذاری برخی کلمات نیاز به جابجایی داشت برخی نمایندگان پیشنهاداتی داشتند که نیاز به ارائه و اعمال نظریات بود که امیدواریم با تصویب نهایی نکات حساس و چالشی مرتفع شود.

موسی احمدی عضو کمیسیون انرژی مجلس در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا در خصوص آخرین وضعیت بررسی اساسنامه شرکت ملی نفت گفت: پیشنهادات و اشکالاتی که در کمیسیون مطرح شده بود به کمیته تخصصی که به منظور بررسی این اساسنامه تشکیل شده بود، ارجاع شد و در جلسه هفته گذشته کمیسیون انرژی بصورت ویژه بررسی شد و بیش از ۵۰ ماده آن به تصویب رسید.

وی افزود: کمیسیون انرژی این اساسنامه را به صورت اصل هشتاد و پنجی بررسی می‌کند یعنی وقتی نمایندگان در کمیسیون انرژی مصوب کردند نیازی به صحن علنی مجلس نیست و برای اجرا به وزارت نفت اعلام می‌شود.

احمدی تصریح کرد: مواد اصلی آن در بحث مجموعه هیات مدیره مجمع عمومی و مدیر عامل و شرایط و ویژگی‌ها مطرح شده و بعد از دو جلسه طی هفته آینده اساسنامه به جمع بندی رسیده و بصورت نهایی مصوب می‌شود

وی اظهار داشت: این اساسنامه ضمن اینکه بصورت لایحه بوده یعنی کار‌شناسان دولت روی آن کار کرده‌اند نزدیک به ۲ سال نیز نیروهای مختلف از وزارت خانه، مرکز پژوهش‌های مجلس، سازمان بازرسی، دیوان محاسبات و مرکز پژوهش‌های نفت روی آن کار کرده‌اند و کار کار‌شناسی خوبی صورت گرفته است و بر اساس آن برای اولین بار شرکت ملی نفت بصورت شرکت منصبط و با برنامه و اساسنامه کار می‌کند و قطعا در مرحله اجرا نیز کار‌شناسان و دستگاه‌های اجرایی می‌توانند نظرات خود را ارائه کنند و می‌توان با تبصره یا ماده الحاقی مشکلات را رفع کرد.

این نماینده مجلس گفت: گاهی از نظر انشایی و شیوه تقنین و قانونگذاری برخی کلمات نیاز به جابجایی داشت برخی نمایندگان پیشنهاداتی داشتند که نیاز به ارائه و اعمال نظریات بود که امیدواریم با تصویب نهایی نکات حساس و چالشی مرتفع شود.

وی یادآور شد: شرکتی که فاقد اساسنامه به روز بوده و اجرای قانون چالش و مشکلاتی داشته گاهی نیاز به اصلاح و بررسی داشته لذا کمیسیون طرحی داد که تغییراتی در آن حاصل شود و این کار اتفاق افتاد و خیلی از مسائل و تنگنا‌ها و چالش‌های شرکت ملی نفت با این اساسنامه برطرف می‌شود.

کد خبر : ۳۲۱۹۰۰