خبرگزاری کار ایران

ندیمی در گفتگو با ایلنا :

ادغام وزارتخانه‌ها ناموفق بود / بازرگانی در خدمت تولید درنیامد

ما در ادغام وزرات صنعت ، معدن و بازرگانی در نظر داشتیم بازرگانی در خدمت تولید باشد تا افزایش واردات حاکم نشود و اگر واردات هم حاکم می شود واردات مولد باشد نه واردات کالاهای مصرفی.

ایرج ندیمی در گفتگو با خبرنگار ایلنا در خصوص ادغام وزارتخانه‌های مختلف اظهار داشت: تاکنون کلیه ادغام‌ها ناموفق بوده‌اند ادغام جوانان و وزارت ورزش، ادغام وزارت مسکن و وزارت راه و شهرسازی و ادغام وزارتخانه‌های صنعت و بازرگانی هیچ کدام موفق نبوده‌اند.

ندیمی خاطر نشان کرد: علت اینکه این ادغام‌ها ناموفق بوده این است که هیچ کدام به اهداف خود نرسیده‌اند.

وی گفت: یکی از این اهداف ممکن بود صرفه جویی مالی یا جلوگیری از موازی کاری باشد.

این نماینده مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: ما در ادغام وزرات صنعت، معدن و بازرگانی در نظر داشتیم بازرگانی در خدمت تولید باشد تا افزایش واردات حاکم نشود و اگر واردات هم حاکم می‌شود واردات مولد باشد نه واردات کالاهای مصرفی.

وی افزود: اما درطول این سال‌ها میل به واردات کالاهای مصرفی افزایش یافت و میزان واردات نیز کاهش پیدا نکرد اما ممکن است اعداد آن کاسته شده باشد که آن هم به این دلیل بوده که مقدار ارز ما کمتر از قبل شده است.

ندیمی گفت: رویکر وزارت صنعت، معدن و تجارت باید حمایت از تولید و اشتغال باشد نه حمایت از واردات کالاهای مصرفی.

وی گفت: از زمانی که وزارت صنعت و بازرگانی ادغام شدند به جای اینکه بازرگانی در خدمت تولید باشد تجارت در خدمت تولید قرار گرفت و بخشی از تجارت هم از دست رفت و زیر مجموعه وزارت جهاد کشاورزی قرار گرفت.

این نماینده مجلس شورای اسلامی افزود: در مجموع به نظر می‌رسد کارکرد فعلی این دو وزارتخانه از جهت همگن و همسو بودن و از جهت حفظ رویکرد‌ها و انگیزه اصلی دچار معضل شده است.

 وی در خاتمه گفت: اگر دو مجموعه معاونت ریاست جمهوری و جهاد کشاورزی (منابع طبیعی، جنگل و محیط زیست) را به هم نزدیک کنیم دیگر شاهد حوادثی نظیر مشکلات کاربری‌ها، زمین خواری، دریا خواری و سایر تعرضات نخواهیم بود.

کد خبر : ۳۲۲۴۷۲