خبرگزاری کار ایران

یک مالک اتوبوس:

استفاده از قطعه غیراصلی در اتوبوس موجب آسیب به قطعات دیگر می‌شود

asdasd
کد خبر : ۳۲۲۵۴۷

نگهداری و سالم نگه داشتن اتوبوس‎ها کار ساده‌ای نیست اما ما با انتخاب رانندگان مطمئن سعی در حفظ سلامت اتوبوس‌هایمان داریم.

یک مالک اتوبوس گفت: استفاده از قطعه غیراصلی در اتوبوس موجب آسیب به قطعات دیگر می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، حبیب‌الله براهویی یک اسکانیادار حرفه‌ای است. او با مالکیت بر 20 دستگاه اتوبوس اسکانیا نقش قابل توجهی در جابجایی مسافران شهر زاهدان به استان‌های همجوارش دارد. می‌گوید از سال‌ها پیش با اتوبوس سر و کار دارد و همین سال‌های طولانی است که به او یاد داده چگونه رضایت مسافران را فراهم کند. او با اتوبوس‌هایش سوای مسیرهای مختلف به کارکنان منطقه ویژه اقتصادی عسلویه و پارس جنوبی هم سرویس‌دهی می‌کند. وقتی از براهویی می‌پرسیم که از 20 دستگاه اتوبوست چگونه مراقبت و نگهداری می‌کنی، پاسخ جالبی می‌دهد. می‌گوید نگهداری و سالم نگه داشتن اتوبوس‎ها کار ساده‌ای نیست اما ما با انتخاب رانندگان مطمئن سعی در حفظ سلامت اتوبوس‌هایمان داریم. متن گفت‌وگوی ایلنا با این مالک اتوبوس در ذیل آمده است:

 

 

از اینکه چرا اسکانیادار شدید برایمان بگویید.

من تقریبا از 18 سال پیش درگیر اتوبوس، جاده و مسافر هستم. با اتوبوس‌ برندهای مختلفی هم کار کردم اما از 9 سال پیش سراغ اتوبوس‌های اسکانیا رفتم و در حال حاضر 20 دستگاه اتوبوس اسکانیا دارم که تعدادی از آنها در عسلویه کارکنان پتروشیمی را جابجا می‌کنند و تعدادی دیگر هم در خطوط بندرعباس- زاهدان، اصفهان-زاهدان و مشهد- زادهدان به مسافران خدمات می‌دهند.

 

چرا با وجود حضور چند برند معتبر دیگر اتوبوس در ایران سراغ اسکانیا رفتید و آیا از انتخاب‌تان بعد از 9 سال رضایت دارید؟

دلایل مختلفی برای این انتخاب وجود داشت. اولا اینکه واقعا اسکانیا به نسبت دیگر اتوبوس‌ها استهلاک کمتری دارد و این ویژگی بسیار مهمی است برای یک اتوبوس‌دار. موضوع دیگر تامین قطعات اتوبوس‌هاست که شرکت عقاب افشان به عنوان نماینده انحصاری شرکت اسکانیا در ایران، تامین قطعات را به بهترین شکل انجام می‌دهد. نکته دیگر خدمات پس از فروش گسترده اسکانیا در سراسر کشور است و مهمتر از همه، کیفیت موتور،گیربکس و ریتاردر اتوبوس است که خوشبختانه تکنولوژی سوئد جای هیچ بحثی ندارد.

 

حفظ و نگهداری از این اتوبوس‌ها چگونه انجام می‌شود؟

واقعا کار سختی است. ما همیشه سعی می‌کنیم سرویس‌های دوره‌ای اتوبوس‌ها را بموقع انجام دهیم و تا جایی که می‌شود از رانندگان مطمئن استفاده کنیم. اما گاهی اتفاقاتی در رانندگی رخ می‌دهد که نمی‌شود خیلی کاری کرد. تا جایی که به ما و رانندگان‌مان مربوط می‌شود تلاش داریم کیفیت اتوبوس‌های‌مان را در حد ایده‌آل نگه داریم.

 

از سرویس‌دهی خدمات پس از فروش شرکت عقاب افشان رضایت دارید؟

ما واقعا مشکلی در این باره نداریم و از نمایندگی‌های کرمان، زاهدان و اصفهان سرویس می‌گیریم. خوشبختانه اسکانیا در داخل ایران خدمات پس از فروش بسیار خوبی دارد و تا جایی که من می‌دانم خدماتی به مراتب مطلوب‌تر از دیگر برندهای اتوبوس در کشور به مشتریانش ارایه می‌کند.

 

تا حالا شده مشکلی را به مدیران شرکت عقاب افشان اطلاع دهید و اقدامی صورت نگرفته باشد؟

من خیلی رابطه‌ای با مدیران شرکت ندارم اما یکبار که برای کاری به دفتر مرکزی عقاب افشان رفتم رفتار بسیار خوبی شاهد بودم و واقعا با رضایت خارج شدم.

 

شخصا چقدر رضایت مسافر را مدنظر قرار می‌دهید؟ با توجه به اینکه معمولا مسافران از خدماتی که در داخل اتوبوس‌ها ارایه می‌شود گلایه دارند؟

به جرات می‌گویم که رضایت مسافر برای من و همکارانم مهمتر از هر چیزی است. اصلا اساس کار ما بر مبنای رضایت مسافران شکل گرفته است. شما خودتان اگر سوار اتوبوسی شوید که رضایت‌تان جلب نشود آیا حاضرید یکبار دیگر مسافرت با آن اتوبوس یا شرکت را تجربه کنید؟ طبیعی است که ما باید طوری رفتار کنیم که مسافر هم احساس امنیت کند و هم احساس رضایت. من فکر می‌کنم در این 18 سال آنقدر تجربه کسب کرده‌ام که بدانم چه چیزهایی برای مسافر مهم است و همان کارها را انجام دهم.

 

یکی از ویژگی‌های جنوب شرق کشور گرم و خشکی بسیار زیاد هواست. اتوبوس‌های شما با این آب و هوا مشکلی پیدا نمی‌کنند؟

یادم نمی‌آید اسکانیا به خاطر گرما و خشکی هوا در راه مانده باشد. مطمئن باشید اگر راننده برخی مسائل را در مورد اتوبوس خود رعایت کند هیچ مشکلی پیش نخواهد آمد.

 

چقدر در انتخاب راننده اتوبوس‌های‌تان دقت می‌کنید؟

 خیلی زیاد. یک راننده خوب باید چند ویژگی داشته باشد. اول اینکه به لحاظ جسمی کاملا سالم باشد. دوم اینکه در عین بهره بردن از نیروی جوانی به قدر کافی تجربه داشته باشد و سوم هم اینکه مسائل فنی مربوط به اتوبوس را خوب بداند. خوشبختانه ما همیشه سعی می‌کنیم از رانندگانی استفاده کنیم که حداقل این سه ویژگی را داشته باشند.

 

برخی رانندگان و مالکان اتوبوس‌ها بعضا دیده می‌شود برای تعمیر و سرویس اتوبوس‌های خود از تعمیرگاه‌های بین راهی و کمتر شناخته شده بهره می‌برند. شما چقدر سعی می‌کنید چنین اتفاقی برای اتوبوس‌های‌تان رخ ندهد؟

ما معمولا سعی می‌کنیم تا جایی که بشود به نمایندگی‌ها مراجعه کنیم مگر اینکه واقعا یک جایی مجبور شویم. البته در بیشتر مواقعی که مشکلی ایجاد می‌شود هم با نمایندگی‌ها تماس می‌گیریم و انصافا آنها با نهایت همکاری خودشان را به ما می‌رسانند. ولی گاهی شرایطی پیش می‌آید که هیچ چاره‌ای وجود ندارد.

 

چقدر به استفاده از قطعات اصلی تاکید دارید؟ با توجه به اینکه قطعات غیراصلی زیادی در بازار وجود دارد و خیلی‌ها به خاطر شاید صرف هزینه کمتر  سراغ این قطعات می‌روند.

راستش را بخواهید ما هم گاهی به جای نمایندگی‌ها برخی قطعات مورد نیاز خود را از بازار تهیه می‌کنیم که واقعا کیفیت مطلوبی هم ندارند. به نظرم خیلی از کسانی که سراغ این قطعات می‌روند به این خاطر است که هزینه و فایده کارشان به هم نمی‌خورد و می‌خواهد خرج کمتری بکنند. هرچند که وقتی به تبعات این کار نگاه می‌کنیم می‌بینیم که خیلی هم به نفع‌مان نیست اینکه از قطعه بی‌کیفیت استفاده کنیم بعد همین قطعه باعث آسیب به قطعات دیگر شود.

 

پیشنهادی برای بهتر شدن کیفیت اتوبوس‌های اسکانیا دارید؟

به لحاظ موتوری و گیربکس که هیچ بحثی روی کیفیت نیست اما فکر می‌کنم اگر قدری بشود استقامت اتاق اتوبوس‌ها را بیشتر کرد خیلی خوب خواهد شد. البته اتاق‌های کنونی هم از کیفیت بسیار خوبی برخوردار هستند.

انتهای پیام

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز