خبرگزاری کار ایران

پیش بینی موسسه توسعه جهانی کارآفرینی از سال آینده؛

رتبه 80 کارآفرینی ایران در میان 130 کشور جهان

موسسه توسعه جهانی کارآفرینی در گزارشی پیش بینی کرده که در سال 2016، رتبه کارآفرینی ایران در میان 130 کشور جهان، 80 و در میان 15 کشور منطقه خاورمیانه و شمال افریقا 14 خواهد شد.

به گزارش ایلنا شاخص جهانی کارآفرینی توسط موسسه توسعه جهانی کارآفرینی GEDI تهیه می شود. این شاخص، اطلاعات کلیدی برای تقویت اکوسیستم کارآفرینی کشورها در اختیار سیاستگذاران قرار می دهد.

Global Entrepreneurship Development Institut

هدف GEDI از انتشار این گزارش در هفته جهانی کارآفرینی، تحریک بحث های سیاستی پیرامون برنامه ها و رویدادهای کارآفرینی، کمک به انتخاب و توسعه الگوهای موفق و برنامه های پایدار در این حوزه است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، «سلطان اکز»، بنیانگذار و مدیر موسسه GEDI اعتقاد دارد، لازم نیست کشوری بیشترین تعداد کارآفرین را داشته باشد تا کارآفرین شناخته شود بلکه مساله مهم داشتن بهترین کارآفرینان است.

در گزارش شاخص جهانی کارآفرینی 2016، نه تنها بیش از 130 کشور جهان برپایه اکوسیستم کارآفرینی آنها رتبه بندی شده اند، بلکه چارچوبی برای درک موقعیت هر کشور در برابر اکوسیستم همسایگان آن نیز فراهم شده است.

این گزارش نشان داده که کشورها در مناطق مختلف با گستره متفاوتی از موانع رشد کارآفرینی مواجه هستند که در سیاست های خود باید به آنها بپردازند.

در این گزارش، علاوه بر تشخیص موانع منطقه ای، مدل ها و الگو هایی برای نواحی مختلف نیز معرفی شده است.

در ادامه این گزارش آمده است: در این گزارش پیشنهاد شده است که منطقه آسیا-اقیانوسیه باید تمرکز کارآفرینان خود بر صادرات را افزایش دهد؛ اروپا نیز لازم است تا به افراد کمک کند تا فرصت های کارآفرینی را درک کنند؛ همچنین خاورمیانه و شمال آفریقا باید ریسک عمومی کسب و کارها را کاهش دهند.

براساس این گزارش، سایر کشورهای افریقا نیز باید آموزش عالی را گسترش دهند؛ در آمریکای شمالی، کارآفرین باید در جامعه محلی خود برجسته شود و کشورهای آمریکای مرکزی و جنوبی باید در جهت توسعه فناوری های نوین سرمایه گذاری کنند.

براساس گزارش این موسسه، بهترین امتیاز جمهوری اسلامی ایران در رکن مهارت های استارت آپ ها با اخذ امتیاز 0.71 (میانگین جهانی 0.42) و پایین ترین امتیاز در رکن بین المللی سازی با اخذ امتیاز 0.09 (میانگین جهانی 0.41) است.

کد خبر : ۳۲۲۶۶۶