خبرگزاری کار ایران

مدیر عامل شرکت رجاء در گفتگو با ایلنا :

محدودیت های مالی خرید واگن نو را به تعویق انداخت

ترجیح این است که از واگن های نو استفاده شود اما به دلیل محدودیت منابع مالی کشور مدت هاست خرید ناوگان جدید نداشته ایم .

حسن موسوی نژاد در گفتگو با خبرنگار ایلنا در خصوص تفاهم نامه‌ای که اخیرا شرکت حمل و نقل رجاء با معاونت مطبوعاتی وزارت ارشاد منعقد کرده است، اظهار داشت: این تفاهم نامه بین انجمن صنفی حمل و نقل ریلی و معاونت مطبوعاتی وزارت ارشاد منعقد شد تا از این پس از طرح اشتراک نیم بها برای توزیع بهتر روزنامه ها و مجلات در قطار ها استفاده شود.

وی افزود: بر این اساس از این پس بخشی از هزینه روزنامه هایی که از سوی  شرکت‌ها برای مسافران خریداری می شوند را معاونت مطبوعاتی از محل طرح اشتراک پرداخت خواهد کرد و ما می توانیم اغلب این روزنامه ها در قطارها داشته باشیم .

مدیرعامل شرکت رجاء افزود: البته پیش از این نیز روزنامه ها در داخل قطارها توزیع می شدند اما به دلیل هزینه بالای این روزنامه‌ها بسیاری از آنها از سبد کالایی شرکت ها حذف شده بودند.

وی ادامه داد: اما از این پس توزیع روزنامه ها در داخل قطارها با تخفیف همراه خواهد بود و بخشی از هزینه‌ها از سوی ارشاد و بخش دیگر از سوی شرکت ها پرداخت می شود.

وی در مورد نوسازی ناوگان ریلی کشور تصریح کرد: ترجیح این است که از واگن های نو استفاده شود اما به دلیل محدودیت منابع مالی کشور مدت هاست خرید ناوگان جدید نداشته ایم .

مدیرعامل شرکت رجاء گفت: البته بخشی ازکارخانجات داخلی واگن نو تولید می کنند که رقم آن قابل توجه نیست و باید این میزان افزایش پیدا کند و احتمالا مجبور هستیم بخشی را از کشورهای خارجی تهیه کنیم .

وی در پاسخ به این پرسش که از کدام کشور واگن خریداری شده است؟ افزود: هنوز از هیچ کشوری واگنی خریداری نکرده ایم.

موسوی نژاد درمورد میانگین تولیدات داخلی واگن ها نیز افزود: میانگین تولیدات ما سالی 40 تا 50 واگن است.

وی افزود: در داخل کشور 4 کارخانه ساخت واگن فعال است که یکی از آنها تنها واگن های مترو تولید می کند.

 

 

 

کد خبر : ۳۲۲۷۵۲