خبرگزاری کار ایران

در آستانه برگزاری اجلاس سران جی یی سی اف؛

روسیه از برنامه دیدار پوتین با رهبر معظم انقلاب خبر داد

asdasd
کد خبر : ۳۲۳۶۰۳

ولادیمیر پوتین دوشنبه (دوم آذرماه) با آیت الله خامنه ای، رهبر معظم انقلاب در تهران دیدار و گفتگو می کند.

دستیار ارشد رئیس جمهوری روسیه در امور سیاست خارجی از برنامه پوتین برای ملاقات و گفتگو با حضرت آیت الله خامنه ای، رهبرمعظم انقلاب اسلامی در تهران خبر داد.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری فرانسه از مسکو، کرملین امروز (جمعه ٢٩ آبانماه) اعلام کرد: ولادیمیر پوتین دوشنبه (دوم آذرماه) با آیت الله خامنه ای، رهبر معظم انقلاب در تهران دیدار و گفتگو می کند.

این در حالی است که رئیس جمهوری روسیه به منظور شرکت در سومین اجلاس سران مجمع کشورهای صادرکننده گاز ( جی یی سی اف) روز دوشنبه هفته آینده (دوم آذرماه) به تهران سفر خواهد کرد. 

رؤسای جمهوری عراق، ونزوئلا، نیجریه، بولیوی، گینه استوایی، جمهوری آذربایجان، ترکمنستان، نخست وزیر الجزایر و معاون وزیر خارجه قزاقستان نیز در سومین اجلاس سران جی یی سی اف در تهران شرکت خواهند کرد، که البته شایان یادآوری است که جمهوری آذربایجان و ترکمنستان و معاون وزیر خارجه قزاقستان تنها به عنوان میهمان در این اجلاس حضور می یابند و عضو این مجمع نیستند.

یوری یوشاکوف، دستیار ارشد رئیس جمهوری روسیه در امور سیاست خارجی امروز در جمع خبرنگاران گفت: محور دیدار پوتین با مقام معظم رهبری درباره روابط دو جانبه تهران و مسکو از جمله همکاریها در زمینه های انرژی، نفت، گاز و مسائل فنی خواهد بود.

پوتین برای نخستین بار از سال ٢٠٠٧ میلادی است که به تهران سفر می کند و پس از آن سه شنبه (سوم آذرماه) وی با ملک عبدالله دوم، پادشاه اردن و سپس فرانسوا اولاند، رئیس جمهوری فرانسه ملاقات و گفتگو خواهد کرد.

سومین اجلاس سران، هفدهمین نشست عادی وزارتی، نشست فوق العاده وزارتی و مجمع کشورهای صادر کننده گاز از ٣٠ آبانماه تا دوم آذرماه امسال در تهران برگزار می شود؛ محل برگزاری نشستهای وزارتی هتل هما و محل برگزاری اجلاس سران، سالن اجلاس سران خواهد بود.

بر اساس این گزارش، چهارمین نشست هیئت عالیرتبه مجمع کشورهای صادرکننده گاز با حضور هیئتهای کشورهای عضو امروز (جمعه، ٢٩ آبانماه) در هتل همای تهران برگزار شد.

کشورهای الجزایر، بولیوی، مصر، گینه استوایی، ایران، لیبی، نیجریه، قطر، روسیه، ترینیداد و توباگو، ونزوئلا، امارات،١٢عضو اصلی این مجمع جهانی به شمار می روند و هلند، نروژ، عراق، عمان و پرو به عنوان اعضای ناظر در مجمع کشورهای صادرکننده گاز مطرح هستند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز