خبرگزاری کار ایران

وزیر نفت عراق در حاشیه نشست فوق العاده وزیران مجمع کشورهای صادرکننده گاز:

امیدواری نسبت به افزایش قیمت نفت در سال 2016

asdasd
کد خبر : ۳۲۳۸۴۱

وزیر نفت عراق با تاکید بر ضرورت اجرای راهکارهایی برای بهبود قیمت نفت گفت: اتحاد اعضای اوپک برای مدیریت بازار نفت باید حفظ شود.

به گزارش ایلنا، عادل عبدالمهدی، ظهر امروز (شنبه، ٣٠ آبانماه) پس از پایان نشست فوق العاده وزیران مجمع کشورهای صادرکننده گاز در هتل همای تهران گفت: ما دستور کار، پیش نویس بیانیه پایانی سومین نشست سران جی یی سی اف و پیام این اجلاس برای کنفرانس تغییرات اقلیمی سازمان ملل متحد (کاپ ٢١) در پاریس را آماده کردیم.

وی با مثبت ارزیابی کردن نشست امروز صبح وزیران عضو جی یی سی اف، ادامه داد: بعدازظهر امروز هفدهمین نشست عادی وزارتی برای انتخاب دبیرکل، مسائل مالی و بودجه دبیرخانه و سرانجام انتشار بیانیه پایانی، آغاز خواهد شد.

وزیر نفت عراق درباره شرایط کنونی بازارهای جهانی نفت خام نیز گفت: بازارهای جهانی نفت خام هم اکنون شرایط دشواری را پیش رو دارد و بازار با مازاد عرضه روبروست و قیمتهای جهانی نفت خام هنوز در سطح پایینی قرار دارد.

المهدی افزود: امیدوارم که قیمت نفت در اوایل سال ٢٠١٦ میلادی با بهبود همراه شود و باید تا آن زمان منتظر ماند و دید که اعضای سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) در نشست چهارم دسامبر (١٣ آذرماه) در وین اتریش چه تصمیمی می گیرند.

اتحاد اوپک باید حفظ شود

وزیر نفت عراق تصریح کرد: کشورهای عضو اوپک باید با همکاری یکدیگر و بررسی اوضاع تصمیم مناسب را بگیرند، هر یک از کشورهای عضو دیدگاه هایی دارند ولی با این حال باید اتحاد اوپک حفظ شود.

وی گفت: در حال تلاش برای پیشبرد راهکارهایی قاطعانه هستیم تا قیمتهای جهانی نفت خام بهبود یابد.

نشست فوق العاده وزارتی مجمع کشورهای صادرکننده گاز (جی یی سی اف) صبح امروز در هتل همای تهران آغاز به کار کرد، هفدهمین نشست عادی وزارتی نیز امروز با انتشار بیانیه ای به کار خود پایان می دهد.

سومین اجلاس سران جی یی سی اف دوشنبه (دوم آذرماه) با حضور رؤسای جمهوری و رؤسای دولت کشورهای عضو این مجمع و رئیس جمهوری ترکمنستان و وزیر خارجه قزاقستان به عنوان مهمان این اجلاس در سالن اجلاس سران تهران برگزار خواهد شد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز