خبرگزاری کار ایران

وزیر راه و شهرسازی:

اقدامات شوک‌‌گونه به نفع سوداگران است

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه اقدامات شوک‌گونه در بازار مسکن باعث زیان مردم و به نفع سوداگران است گفت: بخش مسکن به اقدامات مطمئن و مستحکم با محوریت پس انداز و افزایش سقف تسهیلات نیاز دارد.

به گزارش خبرنگار ایلنا عباس آخوندی در جمع خبرنگاران با بیان اینکه نسبت به همه تعهدات دولت در مسکن مهر پایبند هستیم گفت: با دو بحث سیاست کلان مسکن و افراد مواجهیم و به طور قطع به تمام تعهدات خود در برابر مسکن مهر پایبند هستیم و همه قراردادها را اجرایی می‌کنیم.

وی همچنین با بیان اینکه وام 60 میلیون تومانی مسکن در دستور کار شورای پول و اعتبار قرار گرفته است گفت: در بخش نوسازی بافت فرسوده هم اقداماتی انجام داده‌ایم و سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی 300 هزار فقره وام نوسازی را به بانک مسکن ابلاغ کرده است.

آخوندی با بیان اینکه بازار مسکن نیاز به اقدامات بسیار مستحکمی دارد گفت: در این بخش باید اقداماتی انجام شود که خانوار بتوانند برنامه زندگی خود را بر روی آن تنظیم کنند.

وی درباره اینکه چرا در بخش اقتصادی دولت و در تصمیم‌گیری‌ها مسکن در اولویت قرار ندارد گفت: وزارت راه و شهرسازی توانسته اقداماتی انجام دهد که در حین انجام این اقدامات سطح آن را ارتقا داده است. بحث‌های مطرح شده در حوزه مسکن در طول دو سال اخیر نشان می‌دهد نیازمند اقدامات مطمئن در این حوزه هستیم و باید سیاست‌ها را به سمت پس‌انداز هدایت کنیم.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه 421 میلیارد تومان از دارایی‌های مردم تاکنون در صندوق پس‌انداز یکم جمع‌آوری شده است گفت: به زودی متقاضیان می‌توانند تسهیلات مورد نظر برای خرید مسکن را دریافت کنند و در شهرهای متوسط استقبال بیشتری برای اخذ وام 80 میلیون تومانی از سوی مردم شد.

آخوندی با تاکید بر اینکه مخالف ایجاد شوک در بازار مسکن هستم ادامه داد: اقدامات شوک‌گونه به نفع سوداگران است و به طور قطع مردم متضرر خواهند شد.

وی ادامه داد: تشویق پس‌انداز، افزایش سقف تسهیلات و کاهش نرخ سود را باید محور سیاست‌های خود در بازار مسکن بدانیم.

آخوندی همچنین درباره ادعای یک نماینده مجلس درباره بروز فساد در واگذاری پروژه‌های فرودگاه امام خمینی گفت: هر فردی که ادعایی دارد باید مدارک و اسنادی برای ادعای خود داشته باشد و هنوز هیچ مدرکی در این باره دریافت نکرده‌ایم.

کد خبر : ۳۲۴۴۶۰