خبرگزاری کار ایران

سومین اجلاس مجمع کشورهای صادرکننده‌گاز؛

بن صالح: موضوع گاز برای امارات اهمیت بالایی دارد/می‌توانیم روزانه 50 میلیون متر مکعب گاز استخراج کنیم

asdasd
کد خبر : ۳۲۴۵۹۴

وزیر انرژی امارات تاکید کرد که با توجه اهمیت موضوع گاز در امارات از جدیدترین تکنولوژی برای اکتشاف‌های میادین گازی استفاده می‌کنیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمد مطهر حامد بن‌صالح در مجمع کشورهای صادر کننده گاز گفت: من مفتخرم سلام رییس دولت امارات را برسانم و از رییس‌جمهور روحانی و مردم ایران بابت مهمان‌نوازی گرم‌شان تشکر کنم. جا دارد از همین‌جا از پیوستن کشور آذربایجان به این مجمع تشکر کنم زیرا اضافه‌شدن این کشور می‌تواند قدرت این مجمع را بالا ببرد.

وزیر انرژی امارات ادامه داد: موضوع گاز در امارات متحده عربی بسیار اهمیت دارد و ما بر همین اساس از جدیدترین تکنولوژی‌ها برای اکتشاف‌ میادین گازی استفاده می‌کنیم.

وی افزود: ما جدیدا پروژه‌ای را در منطقه غربی آغاز کرده‌ایم که امروز می‌توانیم روزانه 50 میلیون متر مکعب گاز استخراج کنیم.

بن‌صالح متذکر شد:  همانطور که قبلا گفتم ما سرمایه‌گذاری بسیاری در زمینه صنعت‌گاز انجام دادیم و در حال حاضر  35 درصد از خودروها در ابوظبی از گاز استفاده می‌کنند که این برای ما بسیار مهم است.

وی همچنین خاطرنشان کرد: تعداد ایستگاه‌های گاز ما به 63 ایستگاه رسیده و شهروندان خود را تشویق می‌کنیم از خودروهای گازسوز استفاده کنند.

وزیر انرژی امارات در ادامه یادآور شد: در این مجمع که کشورهای مختلف از قاره‌های مختلف حضور پیدا کرده‌اند می‌تواند سبب شود تکنولوژی‌ها و ظرفیت‌های جدیدی به معرض دید گذاشته شود. دولت امارات از زمانی که به این سازمان پیوسته دنبال ایجاد تفاهم بیشتر بوده است.

وی گفت: خانم‌ها و آقایان؛ ما دنبال آن هستیم که سرمایه‌گذاری و تلاش بیشتری در این صنعت داشته باشیم. در پایان از مهمان نوازی ایران تشکر و قدردانی می‌کنم و برای اعضای این مجمع آروزی موفقیت دارم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز