خبرگزاری کار ایران

سومین اجلاس مجمع کشورهای صادرکننده گاز؛

شریف اسماعیل: می‌توانیم 70درصد گاز جهان را تامین کنیم/ استخراج از منابع‌گازی را افزایش می‌‌دهیم

وزیر انرژی مصر گفت: یکی از درخواست هایی که امروز در جهان وجود دارد استفاده از انرژی پاک است و این انرژی می تواند در برنامه رشد اقتصادی تاثیر بسزایی داشته باشد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، شریف اسماعیل در مجمع کشورهای صادرکننده گاز گفت: بسیار خرسندم دورود رییس‌جمهور مصر را به شما برسانم و برای این اجلاس آرزوی موفقیت کنم. همچنین از رییس‌جمهور روحانی و ملت ایران به خاطر این مهمان‌نوازی تشکر می‌کنم.

وی ادامه داد: این اجلاس در زمانی تشکیل شده که رشد روزافزون اقتصادی را در دنیا شاهد هستیم و نیاز کشورها به سوخت بیشتر می‌شود.

وزیر انرژی مصر در ادامه افزود: یکی از درخواست‌هایی که امروز در جهان وجود دارد استفاده از انرژی پاک است و این انرژی می‌تواند در برنامه رشد اقتصادی تاثیر بسزایی داشته باشد. ما اکنون در این مجمع می‌توانیم 70 درصد گاز جهان را تامین کنیم.

وی تصریح کرد: مسئولیت کشورهای صادر کننده گاز بسیار حایز اهمیت است زیرا این کشورها وظیفه دارند این بازار را تامین و امنیت آن را تضمین کند. مصر همواره امیدوار است عدالت‌اجتماعی داشته باشد و با فقر مبارزه کند و بر همین اساس به منابع زیر زمینی خود بسیار نیاز دارد.

شریف اسماعیل همچنین متذکر شد: برای بالا بردن تولید خود مقابل درخواست روز افزون انرژی از سوی سایر کشورها توافق نامه‌های جدیدی را به مرحله اجرا در آورده‌ایم و اکتشاف‌های خود را در صحرا و آب‌های عمیق گسترش داده‌ایم.

وزیر انرژی مصر خاطرنشان کرد: ما اخیرا توانسته‌ایم به یکی از بزرگترین منابع ذخایر گازی جهان در دریا دست پیدا کنیم و برنامه داریم میزان استخراج خود را از منابع‌گازی افزایش دهیم.

وی در پایان افزود: ما قصد داریم با تقویت زیرساخت‌های خود و از طریق کانال‌سوئز مسیر امنی برای گاز داشته باشیم. آقایان و خانم‌ها؛ مصر همواره دنبال هماهنگی با کشورهای صادر کننده و مبارزه با چالش‌ها براساس دیدگاه واحد بین کشورهای اعضای مجمع است. در پایان جا دارد بار دیگر از مهمان‌نوازی ایران کمال تشکر را داشته باشم.

کد خبر : ۳۲۴۵۹۷