خبرگزاری کار ایران

روحانی در جمع خبرنگاران داخل و خارجی:

برای رسیدن به انرژی های تجدید پذیر راه طولانی در پیش داریم

رئیس جمهور پس از نشست خصوصی سران مجمع کشورهای صادرکننده گاز با حضور در جمع خبرنگاران داخلی و خارجی ضمن تأکید بر اجرای بندهای بیانیه سومین اجلاس سران این مجمع به تشریح سیاست های جمهوری اسلامی ایران در خصوص صنعت گاز و همچنین برنامه های کشور برای توسعه این انرژی پرداخت.
به گزارش ایلنا، روحانی با اشاره به اینکه  برای رسیدن به  انرژی های تجدید پذیر راه طولانی ای در پیش  داریم گفت : در واقع باید سال 2015 را به یک معنا به نام محیط زیست نامید  هم اجلاسی که کنار مجمع عمومی سازمان ملل متحد اجلاس سران  در نیویورک بود هم اجلاسی که  هفته آینده در سطح سران  کاپ 21 در پاریس خواهد بود. 

رئیس جمهور افزود: این موضوع نشانه این است که همه دنیا به این نکته توجه کردند که  توسعه باید  توسعه پایدار باشد. 

روحانی گفت : توسعه ای که  توام با مسئله محیط زیست نباشد در دنیای امروز  نمی تواند ادامه پیدا کند  و سلامت انسان ها  که بسیار اهمیت دارد  نمی تواند با سوخت های فسیلی  و معمولی  به خوبی و به راحتی  تامین شود .

رئیس جمهور گفت : برای رسیدن به  انرژی های تجدید  پذیر  راه طولانی در پیش داریم  و این  پل می تواند  صنعت گاز باشد که تا آن  زمانی که از لحاظ فناوری بشر به آن نقطه برسد ما بتوانیم از گاز به بهترین نحو استفاده کنیم .

رئیس جمهور افزود : همانطور که می دانید ایران  بالاترین ذخایر گاز  جهان را در اختیار دارد  البته  از لحاظ تولید  به دلیل تحریم ها  و شرایطی که  در سالهای گذشته  بوده  هنوز ما وضعیت  مطلوبی  نداریم  اما  برنامه ریزی  این دولت این است که تا دو سال آینده  ما  روزانه  به تولید  رقم  1000 میلیون متر مکعب گاز برسیم .

روحانی  گفت : الان تولید روزانه  ما  در گاز حدود  600 هزار متر مکعب است که طی دو سال آینده به هزار میلیون متر مکعب خواهد رسید .

رئیس جمهور افزود : مهم این است که در تولید گاز ما بتوانیم حرکت سریع تری داشته باشیم  و بتوانیم بهره وری  را  بالا ببریم  و در مصرف گاز صرفه جویی کنیم  و از این طریق  به  صادرات گاز بیفزاییم.

وی گفت: برنامه صادرات گاز ایران به آسیا ، اروپا و کشورهای همسایه که برنامه  تفصیلی آن باید  برای مردم  در مقاطع  مناسب  توضیح داده و تشریح شود در دستور کار قرار دارد.

رئیس جمهور با بیان اینکه  ما به مسیر خود  برای همکاری بیشتر با کشورهای تولید کننده گاز ادامه می دهیم گفت : در این اجلاس 9 نفر در سطح سران و باقی کشورها در سطح  وزرا  حضور داشتند .

روحانی افزود: جمهوری اسلامی ایران  هم برای تولید و هم صادرات  و هم ال ان جی گام هایی را در سال های آینده برخواهد داشت  که  هم به نفع کشور هم سلامت بشر و هم  محیط زیست خواهد بود.

کد خبر : ۳۲۴۶۱۸