خبرگزاری کار ایران

معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی:

ضریب آمادگی نیروگاه‌های کشور بالای 97 درصد است

asdasd
کد خبر : ۳۲۴۷۹۹

معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی از ضریب آمادگی بیش از 97 درصدی در نیروگاه های کشور خبر داد.

به‌گزارش ایلنا از وزارت نیرو، مهندس "هوشنگ فلاحتیان" صبح امروز (سه شنبه) در گردهمایی شوراهای پایایی منطقه‌ای شبکه برق کشور با بیان اینکه ضریب خروجی اضطراری نیروگاه‌های کشور از اکثر کشورهای توسعه یافته بالاتر است، گفت: در حوزه تولید برق فعالیت‌های این صنعت به بار نشسته و نیروگاه‌های پایداری داریم.

وی تصریح کرد: در حوزه انتقال انضباط حاکم در حد کشورهای در حال توسعه قابل قبول است، اما خوشبختانه در این سطح نیز صنعت برق ایران جایگاه و شاخص‌های خوبی دارد.

وی با بیان اینکه در حوزه توزیع برق، ادعای کشورهای درحال توسعه خاموشی کمتر از 10 دقیقه به ازای هر مشترک است، اما این عدد در ایران در سال گذشته کمی کمتر از سه دقیقه در شبانه روز به ازای هر مشترک بوده است که با ضرب در 365 روز می‌شود، خاموشی 1000 دقیقه‌ای برای هر مشترک در طول یک سال که عدد بسیار بزرگی است.

فلاحتیان ادامه داد: شورای پایایی باید در سه حوزه تولید، توزیع و انتقال پایا و یکپارچه عمل کرده و 39 شرکت توزیع، 16 شرکت برق منطقه‌ای، شرکت مدیریت شبکه، شرکت توانیر و شرکت تولید برق همه به صورت یکپارچه، منسجم و استاندارد عمل کنند.

وی با بیان اینکه تلفات انرژی برق شبکه توزیع در برخی از شرکت‌ها 7 درصد و در برخی شرکت‌ها 20 درصد گزارش شده است، گفت: هدف‌گذاری باید در همه زمینه‌ها معقول صورت پذیرد و یک فکر واحد حاکم شود.

وی ادامه داد: باید بیش از گذشته در بخش توزیع وقت گذاشته شود و کارهایی صورت پذیرد تا متوسط شاخص عملکرد تغییر کند.

فلاحتیان با اشاره به اینکه با آسیب‌شناسی می‌توان نتایجی متفاوت از گذشته حاصل کرد، گفت: بازنگری و مهندسی مجدد می‌تواند نتایج را نسبت به عملکرد گذشتگان تغییر دهد.

معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی تصریح کرد: فضای شرکت‌های ما از لحاظ کمی و کیفی نسبت به گذشته تغییر یافته است، اما اگر فضای داخل شرکت‌ها برای نسل جوان درست طراحی نشود، بهره‌وری این سرمایه‌ها به خوبی نخواهد بود و خروجی شان با گذشته تفاوتی نخواهد کرد.

وی ادامه داد: باید از ظرفیت‌های فکری موجود استفاده شود و شرایطی فراهم شود تا از ظرفیت‌ها به خوبی استفاده شود و فضایی مهیا شود تا نسل جوان حس بهتری داشته باشد و از دانش و استعداد آنان استفاده شود.

فلاحتیان یاد آور شد: باید مسائل پایایی شبکه جامع‌تر دیده شود تا در یک دوره مشخص کارنامه صنعت برق درخشان‌تر از قبل باشد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز