خبرگزاری کار ایران

مشاور وزیر اقتصاد هلند به ایلنا اعلام کرد:

آمادگی شرکت‌های هلندی برای سرمایه‌گذاری در صنعت نفت ایران

دسینگ با بیان اینکه پس از اجرایی شدن برجام ایران و هلند می‌توانند از پتانسیل‌های یکدیگر در زمینه نفت و گاز استفاده کنند، گفت: منابع بسیاری در ایران وجود دارد و زمینه‌های همکاری کشف نشده نیز وجود دارند اما این مساله به مقام‌های ایرانی بازمی‌گردد که در بازار تغییراتی ایجاد کنند.

نورا دسینگ (مشاور وزیر اقتصاد هلند در امور خاورمیانه و انرژی بین الملل) در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا، با بیان اینکه باتوجه به لغو تحریم‌ها علیه ایران همکاری‌های خود را با ایران افزایش می‌دهیم، گفت: اینکه بتوانیم قراردادهای جدیدی با ایران انعقاد کنیم بسیار مطلوب خواهد بود به همین دلیل با هیات بسیار خوبی برای آغاز روند مذاکرات به ایران آمده‌ایم.

وی در پاسخ به وضعیت قراردادهای پایانه‌های نفتی در نوتردام گفت: پس از اجرایی شدن برجام، در صورتی که شرایط بین‌المللی مساعد باشد و مقام‌های ایرانی برنامه‌ای در این زمینه داشته باشند؛ شرکت‌های ایرانی می‌توانند با توجه به پتانسیل بالایی که میان ایران و هلند وجود دارد در سطح وسیعی با هم همکاری داشته باشند.

دسینگ تصریح کرد: هلند به عنوان یکی از بازیگران مهم در زمینه تامین انرژی؛ شرکت‌های نورآوری بسیاری در اختیار دارد و گمان می‌کنم که زمینه‌های بسیاری نیز برای همکاری در این زمینه وجود دارد.

وی همچنین اشاره کرد که هلند تصمیم دارد طی ۲۰ سال آینده طرح‌هایی را در زمینه انرژی پاک اجرا کند و مصرف دیگر منابع را کاهش دهد.

مشاور وزیر اقتصاد هلند خاطرنشان کرد: منابع بسیاری در ایران وجود دارد و زمینه‌های همکاری کشف نشده نیز وجود دارند اما این مساله به مقام‌های ایرانی بازمی‌گردد که در بازار تغییراتی ایجاد کنند.

کد خبر : ۳۲۴۹۲۲