خبرگزاری کار ایران

با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت و نمایندگان بخش خصوصی صورت گرفت:

بررسی زمینه های همکاری شرکتهای تجاری ایران و ایتالیا

asdasd
کد خبر : ۳۲۵۸۳۹

به منظور برگزاری همایش تجاری ایران و ایتالیا، با حضور وزیر صنعت،‌ معدن و تجارت و جمعی از نمایندگان انجمن ها،‌ اتحادیه ها و شرکتهای خصوصی بخش صنعت،‌معدن و تجارت،‌ نشستی با هدف هماهنگی و تبادل نظر در خصوص زمینه های همکاری بیشتر با شرکتها وانجمن های ایتالیایی برگزار شد.

به گزارش ایلنا؛‌ نشست هماهنگی امروز در پی برگزاری همایش تجاری ایران و ایتالیا که قرار است روز یکشنبه هشتم آذرماه در محل برج میلاد تهران برگزار شود، صورت گرفت.

محمد رضا نعمت زاده در این نشست ضمن تاکید برضرورت بررسی مزیتهای رقابتی ایران در بخش صنعت،‌ معدن و تجارت با کشور ایتالیا افزود: با بررسی زمینه های همکاری، ‌فرصتها و توانمندیهای دو کشور می توان در جهت ارتقاء سطح روابط در بخش تولید و تجارت بهره برد.

وی با بیان اینکه سرمایه گذاری با هدف توسعه صادرات از موارد مهمی است که باید همواره به آن توجه داشته باشیم، تصریح کرد: دراین رابطه باید تلاش کنیم تا با رعایت استانداردهای بین المللی، خود را به لحاظ کیفی بالا برده و زمینه توسعه همکاری بیشتر با کشورهای خارجی را فراهم کنیم.

نعمت زاده در ادامه با اشاره به اینکه برای تعمیق تعاملات،  نیازمند حرکت جهشی هستیم افزود: توسعه صادرات، ‌توجه به مزیتهای رقابت پذیری،‌ یکپارچه سازی زنجیره تولید تا مصرف،‌ توجه به طراحی صنعتی، ‌تبادل اطلاعات و دانش فنی و مهندسی و انجام سرمایه گذاری بر روی بنگاههای کوچک و متوسط، از اهم مواردی است که باید بر روی آنها تمرکز داشته باشیم.

گفتنی است، دراین نشست به مزیتها، توانمندیها و زمینه های همکاری شرکتهای ایرانی در خصوص صنایع خودرو سازی، ‌چوب و مبلمان، ‌داروسازی، ‌سنگبری،‌ تجیهزات پزشکی، ‌طراحی صنعتی، ‌چرم، پلاستیک و... اشاره شد و ظرفیتها برای گسترش تعاملات با شرکتهای ایتالیایی مورد بررسی قرار گرفت.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز