خبرگزاری کار ایران

18 پروژه در زمینه اکوسیستم پایدار و مرکز عملیات امنیت بومی در پژوهشگاه ارتباطات انجام شد

رئیس پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات از انجام 18 پروژه در زمینه اکوسیستم پایدار و مرکز عملیات امنیت بومی در پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات، خبر داد.

به گزارش ایلنا از وزارت ارتباطات دکتر محمد خوانساری گفت: پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات، در راستای تامین اهداف این طرح ملی، 18 پروژه با مجموعه اعتبارات 9 میلیارد تومان، در مدت 4 سال  انجام داده است.

وی به برنامه عملیاتی سه ساله در حوزه مراکز عملیات امنیت اشاره کرد و گفت: مجموع اعتبارات مورد نیاز جهت پروژه های جاری و پیش بینی شده این طرح، حدود 14 میلیارد تومان است.

خوانساری اظهار کرد: طراحی و پیاده سازی مرکز عملیات امنیت سازمانی، طراحی مرکز ارائه خدمات مرکز عملیات امنیت، طراحی و پیاده سازی سامانه بدافزار گوشی های تلفن همراه (مبتنی بر سیستم عامل اندروید)، طراحی و پیاده سازی سامانه های تولید ترافیکی حملات مورد نیاز مراکز عملیات امنیت، نصب پایلوت مرکز عملیات امنیت سازمانی بر روی 10 سازمان، راه اندازی پایلوت مرکز ارائه خدمات امنیتی مدیریت شده و بومی سازی سامانه فورنسیک شبکه مختص مرکز عملیات امنیت از جمله این طرحها است.

وی در معرفی بخش دیگری از طرح های حوزه مراکز عملیات امنیت، گفت: همچنین ایجاد آزمایشگاه سامانه های تشخیص و پیشگیری از نفوذ، طراحی و پیاده سازی سامانه های تشخیص و پیشگیری از نفوذ مبتنی بر شبکه، نفوذ مبتنی بر میزبان های پست الکترونیک و نفوذ سیستم های کنترل صنعتی از جمله این طرح ها است.

خوانساری در پاسخ به سوال دیگری در خصوص تعاملات ملی و بین المللی وهمچنین عضویت در کمیته های تخصصی، پژوهشی و منطقه ای این مرکز گفت: در زمینه تعامل و اجرای برنامه های مشترک با سازمانهای وزارت، دانشگاهها و سایر دستگاه ها در شش ماه اول سالجاری، 14 نشست و میزگرد تخصصی اجرا شده است.

رئیس پژوهشگاه ارتباطات بر همکاری آموزشی با انجمن های علمی کشور تاکید کرد و گفت: در حال حاضر این پژوهشگاه با انجمن یادا، انفورماتیک، کامپیوتر و بخش IEEE همکاری نزدیک داشته و حمایت های لازم را انجام می دهد که در شش ماه سالجاری 18 برنامه توسط انجمن های فوق در پژوهشگاه برگزار شده است.

خوانساری همکاری با معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری را مثبت ارزیابی کرد و ادامه داد: براساس قرارداد منعقده با معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و به منظور انتقال دانش و ایده های فناورانه به کشور، برگزاری سخنرانی ها، کارگاه های تخصصی، برقراری تسهیلات پسادکتری و دوره های فرصت های مطالعاتی به منظور جذب متخصصان و دانشجویان برجسته ایرانی مقیم خارج کشور، در مرکز فعال و در حال گسترش است.

وی به لزوم جذب نخبگان دانشجویی از دانشگاههای معتبر کشور اشاره کرد و افزود: در شش ماه اول سالجاری 69 دانشجو کارآموزی خود را در این پژوهشگاه گذرانده که پیش بینی می شود تا پایان سال به 90 دانشجو برسد.

 خوانساری در پایان تصریح کرد: برگزاری سمپوزیوم بین المللی مخابرات با شرکت متخصصان خارجی و ایرانیان مقیم خارج از کشور، هر دو سال یکبار توسط پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات انجام می شود.

کد خبر : ۳۲۵۸۵۴