خبرگزاری کار ایران

از سوی رییس سازمان هواپیمایی انجام شد؛

دستورالعمل آزادسازی نرخ بلیت هواپیما ابلاغ شد

asdasd
کد خبر : ۳۲۶۶۵۶

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری، امروز دوشنبه دستورالعمل آزادسازی نرخ بلیت هواپیما شبکه پروازی و مسیرهای حمایتی را به شرکت‌های هواپیمایی ابلاغ کرد.

به گزارش  روابط عمومی سازمان هواپیمایی کشوری، به منظور بهبود شرایط سفر، افزایش رضایتمندی مسافران ارتقا فضای کسب و کار در حوزه سفرهای هوایی داخلی جمهوری اسلامی ایران و در راستای اجرای بند "ب" ماده 161 قانون برنامه پنجم توسعه کشور و با تصویب شورای عالی هواپیمایی، آزادسازی نرخ بلیت و شبکه پروازی با ابلاغ دستورالعمل سازمان هواپیمایی کشوری به مدیران عامل شرکت های هواپیمایی داخلی وارد فاز اجرایی شد.

در جلسه ای که صبح امروز دوشنبه نهم آذرماه در سازمان هواپیمایی کشوری به ریاست علی عابدزاده معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان هواپیمایی کشوری و مدیرعامل و معاونان بازرگانی شرکت های هواپیمایی داخلی برگزار شد ضرورت ها و الزامات آزادسازی نرخ بلیت و شبکه پروازی در 170 مسیر داخلی مورد تاکید قرار گرفت و از شرکت ها و انجمن شرکت های هواپیمایی خواسته شد ضمن رعایت دقیق مفاد دستورالعمل سازمان هواپیمایی کشوری در این خصوص نظارت لازم بر حسن اجرای این سیاست و برخورد با تخلفات احتمالی را نصب العین قرار دهند.

به موجب این تصمیم نرخ بلیت هواپیما در 170 مسیر پروازی داخلی آزاد اعلام شد و 87 مسیر داخلی دیگر کماکان جز مسیرهای حمایتی باقی ماند.

ملاک انتخاب مسیرهایی که مشمول فرآیند آزادسازی قرار گرفتند رقابت سه شرکت هواپیمایی در مسیر پروازی و وجود سایر مدهای حمل ونقل برای جابه جایی مسافران عنوان شد.

لازم به ذکر است که مطابق تکلیف قانونی مندرج در بند ب ماده 161 قانون برنامه پنجم توسعه کشور این اقدام باید یکسال پس از آغاز برنامه اجرایی می شد اما تاکنون بعلل متعددی معطل باقی مانده بود و در سال گذشته سازمان هواپیمایی کشوری در گام نخست اقدام به متنوع نرسازی نرخ بلیت هواپیما کرد و پس از یکسال مطالعه دقیق کارشناسی و دریافت مجوز از شورایعالی هواپیمایی به این تکلیف قانونی خود عمل کرد.

شرکت های هواپیمایی ملزم شدند ضمن پاسخگویی مناسب در خصوص عملیات پروازی، کیفیت خدمات، تاخیرات و رعایت حقوق مسافران نظارت جامع را بر روند فروش بلیت در مسیرهای داخلی را در دستور کار قرار داده و مسئولیت تخلف دفاتر خدمات مسافرت هوایی نیز متوجه شرکت های هواپیمایی خواهد بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز