خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان توسعه تجارت در گفتگو با ایلنا مطرح کرد:

مسابقه برای حضور در ایران، با نزدیک شدن به اجرای برجام

asdasd
کد خبر : ۳۲۶۸۲۲

هیئت های خارجی به ایران به چشم یک هاب و پایگاه صادراتی در حوزه خاورمیانه و کشورهای CIS نگاه می کنند.

رئیس سازمان توسعه تجارت ایران در گفتگو با خبرنگار ایلنا در خصوص حضور هیئت‌های تجاری خارجی در ایران گفت: با نزدیک شدن به زمان اجرا شدن برجام و لغو تحریم ها(ژانویه 2016)کشورهای اروپایی با درک شرایط ایران و برای عقب نماندن از سایر رقبای خود مرتب در حال سفر به ایران هستند به طوری که امروز ما هم زمان میزبان سه هیئت تجاری از مجارستان، لبنان و ایتالیا هستیم.

افخمی راد ادامه داد: یکی از عوامل مهمی که سبب شده کشورهای مختلف خواهان حضور در ایران و مشارکت در پروژه‌های اقتصادی باشند امنیت ایران در منطقه و ظرفیت بالا ی کشور ما برای تبدیل شدن به یک پایگاه برای صادرات مجدد به سایر کشورهای خاورمیانه و کشورهای cis است.

وی افزود: در زمینه تجارت خارجی برای سال آینده باید آمادگی یک جهش زیادی را داشته باشیم و بر همین اساس تمهیداتی اندیشیده شده که مهمترین آن فرستادن و پذیرش هیئت های مختلف تجاری است.

رئیس سازمان توسعه تجارت ایران تصریح کرد: قوانین سرمایه گذاری خارجی ایران یکی از جامع‌ترین قوانین در حوزه خاورمیانه است و مشوق‌های خوبی برای سرمایه گذاران خارجی درنظر گرفته شده است به طور مثال معافیت مالیاتی 20 ساله مربوط به مناطق آزاد یکی از همین قوانین است .

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز