خبرگزاری کار ایران

رئیس دفتر رئیس‌جمهور:

مدیریت بیمه باید از مدیریت شبه انحصاری به سوی مدیریت رقابتی حرکت کند

asdasd
کد خبر : ۳۲۷۳۳۷

نهاوندیان گفت: باید رفع ممنوعیت حضور شرکت‌های ما در بازار خدمات به افزایش صادرات خدمات کشور منجر شود که یکی از این خدمات قابل صادر شدن، خدمات صنعت بیمه است. بر این اساس مدیریت بیمه باید از مدیریت شبه انحصاری به سوی مدیریت رقابتی حرکت کند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمد نهاوندیان رئیس دفتر رئیس‌جمهور در بیست و دومین همایش ملی بیمه و توسعه گفت: این همایش در حالی برگزار می‌شود که اقتصاد ایران در آستانه لغو تحریم‌ها و ورود به مرحله جدید است. طبعا وظیفه هر فعال اقتصادی این است که با هر گامی که به این مرحله نزدیک می‌شویم آمادگی خود را برای ورود به مرحله جدید افزایش دهد تا در مسابقه‌ای که آغاز خواهد شد برنده باشد.

نهاوندیان  اظهار داشت: تحریم‌های اقتصادی این هدف را دنبال می‌کرد که اقتصاد ایران را از نقش‌آفرینی در اقتصاد جهانی دور کند اما با لغو تحریم‌ها که در فضای پساتحریم باید به جبران دوری از اقتصاد جهانی بپردازیم. تحریم‌ها هزینه مبادلات اقتصادی با ایران را افزایش می‌داد و ریسک فعالیت اقتصادی را بالا می‌برد.

نهاوندیان گفت:‌  گاهی حمل و نقل بین‌المللی ما پوشش بیمه‌ای نداشت بعد از لغو تحریم‌ها مهمترین بخشی که باید آماده فعالیت گسترده باشد شرکت‌های بیمه هستند که اساسا موضوع فعالیت‌شان مدیریت ریسک است. باید رفع ممنوعیت حضور شرکت‌های ما در بازار خدمات به افزایش صادرات خدمات کشور منجر شود که یکی از این خدمات قابل صادر شدن، خدمات صنعت بیمه است. بر این اساس مدیریت بیمه باید از مدیریت شبه انحصاری به سوی مدیریت رقابتی حرکت کند.

رئیس دفتر رئیس‌جمهور ادامه داد: همچنین لازم است اتکای بیمه‌ها به منابع دولت کاهش یابد زیرا وابستگی بیمه‌ها به منابع دولتی مانعی برای توانمندی صنعت بیمه است.  فضای صنعت بیمه باید به سوی  ایجاد یک فضای رقابت واقعی گام بردارد. در صنعت بیمه باید توانمند کردن شرکت‌ها را از طریق رقابتی کردن صنعت بیمه دنبال کنیم.

نهاوندیان در انتها تاکید کرد:  در صنعت بیمه یکی از مشکلات رقابت بیمه‌های دولتی با بخش خصوصی است. بر اساس قانون بهبود فضای کسب و کار در هر حوزه کسب و کار اگر شرایط مساوی میان بخش دولتی و بخش خصوصی وجود داشته باشد،‌اولویت با بخش خصوصی است. ضروری است این قانون در صنعت بیمه نیز به درستی اجرا شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز