خبرگزاری کار ایران

رئیس ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز مطرح کرد:

افزایش هجمه‌های رسانه‌ای با وجود کاهش میزان قاچاق خروجی و ورودی به کشور

رئیس ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز گفت: در برخی موارد باوجود اقدامات مثبت دولت، با عملکردهایی در راستای تضعیف رابطه بین دولت و ملت و کمرنگ کردن همدلی و همزبانی مواجه‌ایم.

به گزارش ایلنا، حبیب‌الله حقیقی در نشست مشترک روابط عمومی‌های دستگاه‌های اجرایی کشور به میزبانی ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز، افزود: لازمه ایجاد همدلی و همزبانی وجود حلقه واسط است که با ایفای نقش روابط عمومی‌ها این چرخه کامل خواهد شد.

وی، نقش روابط‌عمومی درتحقق شعار همدلی و همزبانی را مهم دانست و گفت: اعتماد متقابل بین دولت و ملت با ایفای نقش روابط‌عمومی‌ها ممکن است.

رئیس ستاد مرکزی مبارزه باقاچاق کالا و ارز با طرح این پرسش که آیا روابط‌عمومی‌ها توانسته‌اند از ظرفیت رسانه‌ای موجود برای تنویر افکار عمومی بهره ببرند، افزود: به عنوان مثال اکنون در حوزه قاچاق با اقدامات انجام شده، میزان قاچاق خروجی و ورودی به میزان قابل ملاحظه‌ای نسبت به سال 1391 کاهش داشته اما براساس شواهد موجود با هجمه بیشتر رسانه‌ای نسبت به آن زمان مواجه‌ایم.

وی، راه برون‌رفت از مشکلات اقتصادی را عمل به اقتصاد مقاومتی دانست و افزود: اقتصاد مقاومتی در دو بخش دورن‌زا و برون‌زا قابل بررسی است. عامل دورن‌زا براساس نگاه به تولید داخلی و برون‌زا بر اساس صادرات محوری است.

حقیقی به مشکلات قاچاق در حوزه‌های اجتماعی نیز اشاره کرد و گفت: بیکاری و مشکلات معیشتی مرتبط به آن در سطح جامعه نتیجه قاچاق است.

به گفته وی، براساس برآوردهای به عمل آمده به ازای هر یک میلیارد دلار امکان ایجاد 100هزار شغل در کشور ممکن خواهد شد که با توجه به حجم 20 میلیارد دلاری قاچاق در کشور می‌توان انتظار داشت با ریشه‌کن شدن آن 2 میلیون شغل پایدار ایجاد شود.

حقیقی، تغییر سبک زندگی و ترویج مد گرایی را از مشکلات قاچاق در حوزه‌فرهنگ اعلام کرد و افزود: رفع معضل قاچاق نیاز به اقدامات فراگیر و مبارزات گسترده دارد.

وی با اشاره به توقف رشد قاچاق در سال‌گذشته و کاهش 50 درصدی قاچاق خروجی در کشور گفت: موفقیت‌های بدست آمده در این زمینه حاصل اقدامات جمعی دستگاه‌های مرتبط در این زمینه بوده است.

کد خبر : ۳۲۷۸۲۲