خبرگزاری کار ایران

واکنش دبیر انجمن شرکت های هواپیمایی به قیمت ۷۰۰ هزار تومانی بلیت تهران- مشهد؛

کنترلی بر چارترکنندگان نداریم/ مسافران از ایرلاین ها بلیت بخرند

دبیر انجمن شرکت های هواپیمایی با بیان اینکه نرخ های بلیت تهران- مشهد مورد تایید ایرلاین ها نیست،‌ گفت: چارترکنندگان قیمت بلیت را به دلیل افزایش تقاضا برای مناسبت های مذهبی پایان هفته افزایش داده اند و این افزایش نرخ را غیرمجاز می دانیم.

مقصود اسعدی سامانی در گفت و گو با خبرنگار ایلنا با اشاره به جهش قیمت بلیت هواپیمای تهران- مشهد که به 700 الی 900 هزار تومان رسیده است،‌ اظهار کرد:‌ این افزایش قیمت ها توسط چارترکنندگان انجام شده و غیر مجاز است و مورد تایید شرکت های هواپیمایی نیست.

وی با تاکید بر اینکه برای مسیر تهران- مشهد بلیت هواپیما با نرخ مصوب وجود ندارد، گفت: هر چند پس از آزادسازی دیگر نرخ مصوبی وجود ندارد اما هنوز ایرلاین ها نسبت به تغییر قیمت ها اقدام نکرده اند و بلیت ها را با همان قیمت های رسمی قبلی به فروش می رسانند.

دبیر انجمن شرکت های هواپیمایی ادامه داد: به مسافران توصیه می کنیم به طور مستقیم از سایت ها و نمایندگی های فروش شرکت های هواپیمایی بلیت هواپیما بخرند.

اسعدی سامانی گفت: چارترکنندگان بلیت مسیرهای پرتردد را چارتر کرده اند و با توجه به افزایش تقاضا در ایام خاص مانند مناسبت های مذهبی 28 صفر و شهادت امام رضا (ع) بلیت را به چند برابر قیمت می فروشند تا ضررهای سایر ایام سال را جبران کنند و ایرلاین ها هم کنترلی بر چارترکنندگان ندارند. 

وی در پاسخ به این سوال که پس از آزادسازی نرخ بلیت هواپیما امکان افزایش قیمت بلیت برای ایرلاین ها هم وجود دارد بنابراین هم بلیت های چارتری و هم بلیت های برنامه ای افزایش قیمت خواهند داشت،‌ گفت: به طور قطع افزایش قیمت بلیتی که ایرلاین ها پس از آزادسازی اعمال می کنند جهشی نخواهد بود چراکه با افزایش قیمت تقاضا کاهش می یابد و با بازار با ریزش مسافر مواجه می شود. ‌   

    

کد خبر : ۳۲۷۹۰۹