خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان تهران خبر داد:

قرائت هوشمند کنتورهای آب روستاهای تهران از اسفند

asdasd
کد خبر : ۳۲۷۹۸۲

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان تهران گفت: از اسفندماه سال جاری قرائت هوشمند کنتورهای آب روستایی آغاز می‌شود و با این اقدام تخلفات انشعاب‌های آب روستایی و انشعاب‌های غیرمجاز تا 80 درصد کاهش می‌یابد.

به‌گزارش ایلنا، رضا پوررجب در نشست خبری که امروز (دوشنبه) در ساختمان شرکت آب و فاضلاب روستایی استان تهران برگزار شد، با بیان این مطلب اظهار داشت: قرائت دوره اول سال 95 کنتورهای آب روستایی از اسفندماه سال جاری به‌صورت هوشمند آغاز خواهد شد.

وی با بیان این مطلب که 30 مجتمع آب‌رسانی در استان تهران، 230 روستا را تحت پوشش دارند، گفت: در این مجتمع‌ها 103 حلقه چاه در حال بهره‌برداری است تا آب مورد نیاز بیش از 276 هزار نفر را تامین کند.

پوررجب تعداد روستاهای تحت پوشش شبکه فاضلاب را 3 روستا و جمعیت روستایی تحت پوشش شبکه فاضلاب را 6 هزار و 268 نفر ذکر کرد و افزود: تا پایان سال 93، به میزان 7.6 کیلومتر توسعه خطوط انتقال فاضلاب اجرایی شده و با یک واحد آزمایشگاه فاضلاب، 869 فقره مشترک فاضلاب را تحت کنترل و خدمات‌رسانی داشته‌ایم.

وی با بیان اینکه اجرای طرح‌های جمع‌آوری فاضلاب و دفع بهداشتی آن به سلامت محیط زیست، افزایش سطح بهداشت عمومی کمک نموده و از آلودگی آب‌های زیرزمینی جلو گیری می‌کند، گفت: دو واحد تصفیه‌خانه فاضلاب این شرکت، ‌کار گندزدایی و بازگرداندن حاصل از پساب روستایی به‌صورت تصفیه شده و بهداشتی به منظور استفاده مجدد این آب‌ها در بخش کشاورزی و صنعت را به عهده دارند.

مدیرعامل آبفار استان تهران، بهره‌برداری از تصفیه‌خانه‌های روستای آهار با ظرفیت 750 مترمکعب و منجیل آباد با ظرفیت 850 مترمکعب را بخشی از اقدام‌های آب و فاضلاب روستایی استان تهران در سال 93 ذکر کرد و در ادامه افزود: احداث تصفیه‌خانه روستای امام به روش MBBR (لجن فعال چسبیده معلق) در راستای استفاده از روش‌های نوین بوده و پیمانکارانی به روش EPC انتخاب و برای اولین بار در سطح روستاهای کل کشور تصفیه‌خانه‌هایی با این روش در حال اجرا دارند.

وی ادامه داد: تصفیه‌خانه‌های روستاهای امامزاده داوود، سعید آباد و نیکنامده (شمیرانات) هر یک با ظرفیت 200 مترمکعب در شبانه‌روز با روش MBBR در حال اجرا هستند.

پوررجب مدت زمان اجرایی تصفیه‌خانه‌های به روش MBBR را 8 ماه ذکر کرد و افزود: هزینه هر یک از تصفیه‌خانه‌ها به روش فوق، 3 میلیارد تومان خواهد بود.

وی با بیان اینکه ساخت تصفیه‌خانه به روش لجن فعال در فضایی به مساحت 3 تا 4 هزار مترمربع با هزینه‌ای بالغ بر 10 میلیارد تومان بوده و 10 سال به‌طول می‌انجامد، گفت: احداث تصفیه‌خانه‌های به روش MBBR در فضایی حدود 1500 متر مربع، با هزینه‌ای حدود 3 میلیارد تومان در مدت زمان اجرایی 8 ماهه از مزایای این نوع تصفیه‌خانه است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز