خبرگزاری کار ایران

نشست درس‌گفتگوی «عدالت و توسعه»

به گزارش ایلنا به نقل از  روابط عمومی کانون اندیشه ‌جوان، چهارشنبه 18 آذر، ساعت 14 الی 16،  چهارمین درس‌گفتگو از سلسله نشست‌های اقتصاد اسلامی، با موضوع «عدالت و توسعه» توسط کانون اندیشه جوان برگزار می‌شود.

این نشست به صورت درس‌گفتگو، با ارائه‌ی دکتر فرشاد مومنی، پژوهشگر و عضو هیأت علمی دانشگاه علامه طباطبایی  و همچنین پرسشگری علی میرزاخانی، پژوهشگر حوزه اقتصاد و سردبیر روزنامه دنیای اقتصاد برگزار می‌شود که ابتدا مومنی به عنوان ارائه کننده درس، مباحث کلی در موضوع جلسه را بیان می‌کند و سپس به پرسش‌‌ها و نقدهای کارشناس جلسه، پاسخ می‌دهد.

هدف نهایی این درس‌گفتگو، «آشنایی با نگاه اسلام در برخورد با چالش‌هایی است که در مسیر توسعه بوجود می‌آید» که با طرح مباحث مهمی چون «نگاه اسلام به توسعه»، « برنامه ریزی توسعه»، «توسعه عادلانه و کارکردهای آن»، «عدالت اجتماعی از منظر اسلام»، «مروری بر تجربه ایرانی در مسیر توسعه اقتصادی» و ... مطرح می‌شود.

این درس‌گفتگو از سلسله نشست‌های اقتصاد اسلامی کانون اندیشه جوان است که نخستین نشست آن به موضوع «رهیافت‌های اقتصادی اسلام از اندیشه‌های امام موسی صدر و مقایسه‌ای با آثار اقتصادی شهید صدر» و پس از آن در نشست‌های بعدی به موضوعات «بانکداری اسلامی؛ از نظر تا عمل» و «بازار سرمایه اسلامی (بورس) پرداخته شد که با حضور علاقه‌مندان به موضوعات اندیشه‌ای اسلام و اقتصاد اسلامی مواجه شد. همچنین قرار است کانون در نشست‌های بعدی، به موضوعات دیگری چون «اقتصاد تعاونی»، «اقتصاد دانش بنیان» و ... بپردازد.

ورود عموم علاقه مندان برای شرکت در این جلسات آزاد است.

محل برگزاری نشست‌ها، تالار همایش‌های کانون اندیشه جوان واقع در خیابان وصال شیرازی، قبل از خیابان طالقانی، روبروی سازمان انتقال خون، کوچه دکتر علی اکبر فرهنگی ، پلاک 19 است.

کد خبر : ۳۲۸۳۴۴