خبرگزاری کار ایران

مدیرکل دفتر میوه‌های گرمسیری و نیمه گرمسیری معاونت باغبانی وزارت جهاد کشاورزی:

امسال 200 هزار تن انار و فرآورده‌های آن صادر می‌شود / تولید انار 10 درصد رشد داشت

asdasd
کد خبر : ۳۲۹۱۲۹

با توجه به تولید بیش از یک میلیون تن انار در کشور این میزان تولید در مقایسه با سال گذشته 10 درصد رشد داشته است.

مدیرکل دفتر میوه‌های گرمسیری و نیمه گرمسیری معاونت باغبانی وزارت جهاد کشاورزی گفت: امسال یک میلیون تن انار در کشور تولید شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، دکتر حسن‌پور در حاشیه بازدید خبرنگاران از سردخانه‌های انار در شهرستان ساوه بیان داشت: پیش‌بینی می‌شود امسال 200 هزار تن انار و فرآورده‌های آن صادر شوند.

وی افزود: با توجه به تولید بیش از یک میلیون تن انار در کشور این میزان تولید در مقایسه با سال گذشته 10 درصد رشد داشته است.

مدیرکل دفتر میوه‌های گرمسیری و نیمه گرمسیری معاونت باغبانی وزارت جهاد کشاورزی تاکید کرد: ایران رتبه اول تولید انار در دنیا را دارد و مهمترین اقلام تجاری انار که بیش از 90 درصد صادرات را شامل می‌شود عبارتند از ملس ساوه، شیشه فردوس، رباب نیریز، نادری باغ‌رود، ملس یزدی، اردستانی مهولات، افزود:  در تمام استان‌ها به جز استان همدان کشت و کار انار صورت می‌گیرد اما مهمترین استان تولیدکننده انار، فارس،‌مرکزی، خراسان رضوی، یزد،‌اصفهان و سمنان است.

دکتر حسن‌‌پور مهمترین بازار هدف انار را عراق ،‌روسیه‌،‌ترکمنستان،‌امارات متحده عربی، هلند، آلمان، سوئد و کویت عنوان کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز