خبرگزاری کار ایران

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در گفت‌وگو با ایلنا:

ادغام وزارت نفت و نیرو بازی با سرنوشت کشور است / ادغام یعنی تکرار دوباره یک اشتباه

موسوی لارگانی ادغام وزارت خانه‌های نفت و نیرو را کاری عبث و تکرار دوباره یک اشتباه خواند و گفت: با ادغام نه تنها دولت کوچک نمی‌شود بلکه بر مشکلات کشور می‌افزاید.

سیدناصر موسوی لارگانی عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا ضمن بیهوده خواندن ادغام وزارتخانه‌های بزرگ نفت و نیرو گفت: ادغام این دو وزارتخانه نه تنها نتیجه‌ای ندارد بلکه باعث کندی امورات می‌شود.

وی افزود: الان وزارت نیرو وزیر مستقل دارد علیرغم تلاش‌های وزیر و معاونت‌ها مشکلات عدیده‌ای دارد البته بعضی سوءمدیریت‌هایی که در گذشته در این وزارتخانه وجود داشته نمی‌توان انکار کرد. اما در هر صورت حجم کار بسیار بالاست و ما از نظر آب آشامیدنی، آب کشاورزی و آب صنعت و بخش نیروگاه‌ها و سدهایی که احداث شده مشکل داریم لذا اقدام دو وزارتخانه کار صحیحی نیست.

موسوی لارگانی با اشاره به تجربه اشتباه ادغام ۴ وزارت خانه صنایع کوچک، صنایع سنگین، معدن و بازرگانی و تبدیل به وزارت خانه کنونی صنعت، معدن و تجارت، تصریح کرد: اکنون می‌بینیم که ادغام این وزارت خانه‌ها چه مشکلاتی را حادث کرده لذا تکرار دوباره آن به نفع کشور نیست.

وی اظهار داشت: در گذشته ادغام با هدف کوچک کردن دولت انجام شده ولی بدنه دولت کوچک نشد و فقط چند ساختمان کم شد و نیرو‌ها‌‌ همان نیروهایی هستند که قبلا بوده‌اند لذا می‌بینیم که هدف اولیه نیز محقق نشده است.

این عضو کمیسیون اقتصادی خاطرنشان کرد: ادغام وزارت خانه‌ها کاری عبث و بازی با سرنوشت کشور و افزایش مشکلات کشور است.

کد خبر : ۳۲۹۳۳۸