خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل منطقه آزاد کیش در گفت وگو با ایلنا:

پیشنهاد تاسیس دو بانک آف‌شور را به بانک مرکزی داده‌ایم / کیش دریاخواری ندارد

در حال حاضر مذاکراتی برای راه اندازی و ورود بانک های خارجی با چند کشور در حال انجام است که بعد از نهایی شدن مذاکرات،‌ جزییات اطلاع رسانی خواهد شد.

علی اصغر مونسان در گفت وگو با خبرنگار ایلنا با اشاره به ورود بانک های خارجی به منطقه آزاد کیش،‌ اظهار کرد: ابتدا باید زمینه برای ورود شعبات بانک‌های خارجی فراهم شود و در حال حاضر مذاکراتی برای راه اندازی و ورود بانک های خارجی با چند کشور در حال انجام است که بعد از نهایی شدن مذاکرات،‌ جزییات اطلاع رسانی خواهد شد.

وی با بیان اینکه پیشنهاد تاسیس دو بانک آف شور در منطقه آزاد کیش را به شورای پول و اعتبار و بانک مرکزی داده ایم،‌ ادامه داد: احتمال راه اندازی این دو بانک تا پایان سال بستگی به تصمیم شورای پول و اعتبار و بانک مرکزی دارد.

مونسان ادامه داد: علاوه بر تقاضای بانک‌های خارجی  چند مورد تقاضا برای تاسیس بانک آف شور در منطقه آزاد کیش مطرح است و در حال حاضر چند موسسه داخل کشور با همکاری موسسه های خارجی در حال مذاکره برای تاسیس بانک های اف شور هستند.

مدیرعامل منطقه آزاد کیش درباره نرخ سود بانکی این بانک های خارجی، گفت: نرخ سود  این بانک ها براساس قوانین ارزی بانک مرکزی  تعیین می شود و فعالیت این بانک ها تنها بر روی حوزه های ارزی خواهد بود.

مونسان همچنین درباره وجود پرونده دریاخواری در محدوده پدیده شاندیز در کیش،‌ تاکید کرد: به هیچ عنوان کیش دریاخواری ندارد و وجود تخلف دریاخواری در جزیره کیش را رد می کنم.

کد خبر : ۳۲۹۵۲۳