خبرگزاری کار ایران

معاون وزیر راه و شهرسازی در گفت و گو با ایلنا:

فاینانس های اروپایی را جایگزین بودجه نفتی می‌کنیم

asdasd
کد خبر : ۳۲۹۸۳۸

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه به دنبال پول نفت برای ادامه پروژه های عمرانی نیستیم، گفت: با فاینانس های اروپایی و جذب سرمایه گذارهای خارجی کسری بودجه و کاهش درآمدهای نفتی را جبران می کنیم.

علی نورزاد، مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل در گفت وگو با خبرنگار ایلنا درباره احتمال کاهش بودجه عمرانی کشور در پی افت قیمت نفت،‌ اظهار کرد: با تعریف فاینانس های خارجی به ویژه فاینانس های اروپایی اتکای خود را به بودجه برای اجرای پروژه های عمرانی به حداقل می رسانیم.     

وی ادامه داد: امیدواریم برجام اجرایی شود و امکان ورود سرمایه گذار خارجی فراهم شود و در این صورت تمام تمرکز دولت برای تامین اعتبارات پروژه های عمرانی به سمت جذب سرمایه گذارهای خارجی و داخلی می رود.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه زمینه استفاده از فاینانس کشورهای اروپایی برای انجام پروژه های عمرانی و زیر ساختی وجود دارد،‌ ادامه داد: با اجرایی شدن برجام و لغو تحریم ها، به طور قطع اتکای پروژه های به بودجه کاهش پیدا می کن.

نورزاد با بیان اینکه یک مورد فاینانس چینی نهایی شد،‌ گفت:‌فاینانس چینی برای راه اهن برقی تهران- قم – اصفهان نهایی شده است و در اینده بسیار نزیک ال سی آن باز می شود.

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل با اشاره شروع جذب سرمایه گذارهای خارجی گفت: اخیرا هم مراحل اجرایی پروژه آزادراه تبریز- مرند- بازرگان را از طریق سرمایه گذاری BOT با حضور سرمایه گذاران ترک شروع شده است.  

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز