خبرگزاری کار ایران

طیب‌نیا در مراسم تودیع و معارفه رئیس سازمان امور مالیاتی:

درآمد مالیاتی دولت 3 برابر شد / مقابله با موسسات مالی غیرمجاز بسیار سخت است

asdasd
کد خبر : ۳۳۰۴۲۳

سال گذشته سیستم مالیاتی توانست منابع اخذ درآمدهای مالیاتی را تا 44 درصد افزایش دهد و طی سه سال اخیر درآمدهای ما از این بخش سه برابر شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، علی طیب نیا در مراسم تودیع و معارفه رییس سازمان امور مالیاتی کشور  با بیان اینکه بخش عمده تحولات در سازمان امور مالیاتی و پیشرفت ها در طرح جامع امور مالیاتی مرهون زحمات عسگری است، اظهار داشت:  در این دوره فرصتی پیش آمد که به عنوان مشاور عملیاتی در خدمت سازمان امور مالیاتی باشم و اصلاحیه قانون مالیات‌های مستقیم با مشارکت آقای پاریزی را تجربه کردم که هم اکنون به صورت لایحه شده است.

وی  با اشاره به تودیع و  معارفه رییس سازمان امور مالیاتی گفت: زمانی که انسان وارد مغازه زغال‌فروشی شود ممکن بخش هایی از لباسش سیاه و آلوده شود اما آقای عسگری به عنوان رییس سازمان امور مالیاتی کشور طی شش سال گذشته  با لباس کاملا پاک و سفید فعالیت کرد.

طیب‌نیا افزود: این جلسه تودیع آقای عسکری نیست زیرا ایشان به عنوان مشاور وزیر اقتصاد به فعالیت ادامه خواهند داد.

وی در بخش دیگری از سخنانش با بیان این که نظام بانکی با مشکلاتی عدیده ای مواجه است گفت: مدیریت نظام بانکی کشور طی سال‌های گذشته بسیار موفق بوده ونمره قبولی ممتاز گرفته است زیرا در زمان فشار تحریم‌ها که فلش آنها به سمت نظام بانکی ما بود و آسیب‌های فراوانی از آن دیدیم، نظام بانکی ما موفق بود.

وی افزود: در این مدت کلیه نقاط ضعف ما را شناسایی کردند و از وابستگی ما به نفت سهم پایین درآمدهای مالیاتی و سهم پایین نظام بانکی در رونق اقتصادی را هدف گرفتند.

طیب نیا گفت: سال گذشته سیستم مالیاتی توانست منابع اخذ درآمدهای مالیاتی را تا 44 درصد افزایش دهد و طی سه سال اخیر درآمدهای ما از این بخش سه برابر شد.

وی گفت: دولت باید منابع استقرار نظام قانون‌گذاری مناسب به معنی عام و یک سیستم دادرسی و قضاوت صحیح ایجاد کند اگر کسی از خدمت استفاده می‌کند باید بهای آن را بپردازد و هزینه‌های دولت نیز از طریق مالیات تامین مالی شود.

وزیر اقتصاد با اشاره به کوچک‌سازی دولت تصریح کرد: شناسایی درست مالیات بسیار مهم است و موسسات مالی و بازارهای مالی در فرآیند رشد نقش بی نظیری دارند.

وی با اشاره به مطالبه غیر جاری و مطالبات دولت گفت: در حال حاضر بالغ بر 200 هزار میلیارد تومان جمع مطالبات غیر جاری و مطالبات دولت است و بخش عمده نظام بانکی هم اکنون مسدود  است. بخشی از بدهی های دولت به بانک ها به صورت یک طرفه پرداخت شده و امکان فروش آنها به سادگی مهیا نیست و بخش دیگر هم فعالیت عملیاتی اصلی بانک ها بوده که هر چند سود دهی لازم را نداشتند و زیان ده بودند اما توانستند هزینه‌های عملیاتی خود را از محل سود خود پرداخت کنند.

طیب‌نیا با اشاره به موسسات مالی غیر مجاز گفت: این موسسات بدون اخذ مجوز و صلاحیت لازم به صورت قارچ گونه در گوشه و کنار کشور رشد کردند و مقابله با آنها بسیار سخت است .

وزیر اقتصاد خاطرنشان کرد: هرچند طی دو سال گذشته قدم های خوبی برداشته شده اما به هیچ وجه جوابگوی نیازهای ما نیست باید فکری جدی برای آن کرد.

وی با تاکید بر الزام تسویه بدهی های دولت به بانک ها افزود: این یک انتخاب نیست یک الزام است. برای رسیدن به رشد 8 درصدی باید لوازم آن را فراهم کرد که اصلاح نظام مالیاتی و نظام بانکی جزو لوازم اصلی اقتصاد مقاومتی است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز