خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل مرکز مالی ایران در گفتگو با ایلنا:

بازار سرمایه، تابعی از وضعیت اقتصادی کشور است / به زودی با موسسات معتبر دنیا، تفاهم‌نامه امضا می‌کنیم

برنامه هایی را نیز برای سرمایه گذاران خارجی علاقمند برای سرمایه گذاری در باازر ایران در دست داریم و پکیج های آموزشی را در نیز برایشان در نظر گرفته ایم.

علی نقوی در گفتگو با خبرنگار ایلنا با بیان اینکه سهام‌داران باید برای حضور در شرکت ها و سرمایه گذاری آموزش ببینند، گفت: یکی از نیازهای اساسی برای حضور در بازار سرمایه دادن آگاهی بیشتر برای سرمایه‌گذاری به سرمایه گذاران است.

وی افزود: سهام‌داران می‌توانند با آگاهی بیشتر در بازار سرمایه حضور پیدا کنند و تصمیمات درستی نیز اتخاذ کنند.

نقوی تصریح کرد: به تبع با تدابیر درستی که از سوی دولت برای تحریک تقاضا و بهبود وضعیت اقتصادی اتخاذ می شود، وضعیت مالی شرکت‌ها نیز بهتر از گذشته خواهد شد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر شاهد نوسانات هیجانی در بازار سرمایه نیستیم، گفت: باید این را قبول کرد که نوسان، جزیی از ذات بازار است و بازار سرمایه هم تابعی از وضعیت اقتصادی کشور است و این طور نیست که اقتصاد کشور در یک مسیر حرکت کند و بازار سرمایه در مسیری دیگر .

نقوی خاطر  نشان کرد: در حال حاضر ما در تمام بازارهای کشور از مسکن ، طلا و ارز تحرکاتی که مشاهده می‌کنیم نزدیک به حرکت‌های بازار سرمایه است و انتظار اینکه بازار سرمایه بدون نیاز و علت اقتصادی، رشد کند انتظار درستی نیست.

مدیرعامل مرکز مالی ایران در پاسخ به این پرسش که آیا بسته خروج از رکود در بورس نیز تاثیر گذار بوده یا خیر؟ افزود: مطمئنا شرکت‌هایی که محصولاتی را در قالب این بسته می فروشند موجب بهبود شرایط می شوند و سودآوری در بازارهای مالی اقبال بیشتری به همراه دارد که این اثر در صورت مالی شرکت‌ها مشخص خواهد شد و بعد از آن شاهد رونق در بورس خواهیم بود.

وی با اشاره به مهم‌ترین اقدام بازار سرمایه در شرایط فعلی افزود: ارائه آموزش ویژه به سهام‌داران حقیقی، توسعه روابط با مؤسسات خارج از کشور و توسعه دوره های مجازی در بازار سرمایه می‌تواند در بهبود شرایط بازار مؤثر باشد.

نقوی با بیان اینکه به زودی با برخی از مؤسسات معتبر دنیا که در حوزه بورس فعالند تفاهم نامه همکاری امضاء می شود، افزود: در این راستا تفاهم نامه‌هایی منعقد خواهد شد که به توسعه دانش بورسی درکشور کمک خواهد کرد.

وی ادامه داد: همچنین برنامه‌هایی را نیز برای سرمایه‌گذاران خارجی علاقمند برای سرمایه‌گذاری در بازار ایران در دست داریم و پکیج‌های آموزشی را در نیز برایشان در نظر گرفته ایم.

نقوی افزود: در این راستا با یکی از کشورهای اروپایی مذاکراتی داشته‌ایم که در حال نهایی شدن است که در چند روز آینده تفاهم نامه آن امضاء خواهد شد.

کد خبر : ۳۳۰۵۷۱