خبرگزاری کار ایران

رئیس کمیته نفت و گاز کمیسیون انرژی مجلس در گفت‌وگو با ایلنا:

تک نرخی شدن سوخت، قاچاق را کاهش داده است/تلاش ویژه حراست نفت برای حفظ خطوط لوله

فریدونی گفت: هرچند مرزهای جغرافیایی ما امن است و اشراف کامل داریم و نیروهای مرزبانی و امنیتی و نظامی در همه مرزهای شرقی و غربی حضور دارند شاهدیم که بعضا سوء استفاده‌هایی هم می‌شود.

نادر فریدونی رئیس کمیته نفت، گاز وپتروشیمی کمیسیون انرژی مجلس در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا در خصوص خبری مبنی بر ۴ کیلومتر خط لوله انتقال قاچاق سوخت گفت: قاچاق مبحثی است که در سطح دنیا رایج است و در کشور ما نیز به دلیل داشتن مرزهای خشکی و دریایی با کشورهای همسایه رایج است.

وی افزود: همیشه قاچاقچیان و سوء استفاده کنندگان به دنبال قاچاق بخصوص زمان دونرخی بودن سوخت بوده‌اند و اکنون تک نرخی شدن سوخت قطعا می‌تواند یک راه پیش گیری از قاچاق باشد.

فریدونی تصریح کرد: هرچند مرزهای جغرافیایی ما امن است و اشراف کامل داریم و نیروهای مرزبانی و امنیتی و نظامی در همه مرزهای شرقی و غربی حضور دارند شاهدیم که بعضا سوء استفاده‌هایی هم می‌شود ولی در هر صورت اگر موردی باشد سریع کشف و خنثی می‌شود و قطعا زمان زیادی نمی‌توانند کاری انجام دهند.

وی یادآور شد: همچنین حوزه حراست نفت تلاش لازم در جهت حفظ امنیت و ایمنی خطوط لوله را داشته است.

به گزارش ایلنا، هفته گذشته معاون دریابانی مرزبانی ناجا از جمع آوری ۴ کیلومتر خط لوله انتقال سوخت قاچاقچیان خبر داده و اعلام کرده بود: ماموران پایگاه دریابانی میناب در راستای طرح پاکسازی مناطق آلوده به قاچاق سوخت، مطلع شدند، قاچاقچیان با حفر زمین و جاگذاری 4 کیلومتر لوله از ساحل به عمق دریا، قصد انتقال سوخت های قاچاق را دارند.

کد خبر : ۳۳۰۶۰۹