خبرگزاری کار ایران

مدیر عامل فولاد مبارکه در گفت‌وگو با ایلنا:

خرید برق از دولت به صفر می‌رسد/ رقابتی شدن، قیمت‌ها را کاهش می‌دهد

سبحانی با اشاره به سیاست دولت جهت واگذاری فروش برق به بخش خصوصی گفت: درصددیم که سهم بخش دولتی رجهت تامین برق خود را به صفر برسانیم.

بهرام سبحانی مدیر عامل فولاد مبارکه در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا با اشاره به برنامه ریزی جهت تامین برق مورد نیاز از بخش خصوصی گفت: سیاست دولت این است که تامین و بازار برق را بدست بخش خصوصی بسپارد لذا در صورتی که بخش خصوصی سقف نیاز ما را تامین کند ما آمادگی داریم که تمام برق مورد نیاز خود را از بخش خصوصی خریداری کنیم.

وی افزود: در حال حاضر بسیاری از نیروگاه‌ها در فرایند خصوصی سازی واگذار شده و مالک خصوصی دارند و ظرفیت نیروگاه‌های دولتی هم محدود است لذا ما خودبه خود ناچاریم بخشی از نیازمان را از نیروگاه‌های بخش خصوصی تامین کنیم.

سبحانی با اشاره به اینکه ما در راستای سیاست دولت جهت خرید برق از بخش خصوصی پیش‌قدم شده‌ایم، خاطرنشان کرد: قطعا در قراردادهای بعدی برق بیشتری از بخش خصوصی خریداری خواهیم کرد تا زمانی که سهم بخش دولتی را به صفر برسانیم.

وی درباره قیمت برق خریداری شده از بخش خصوصی نیز اظهار داشت: فعلا قیمت‌ها تفاوتی با نرخ برق در بخش دولتی ندارد ولی انتظار این است که با ایجاد رقابت بیشتر قیمت‌ها کاهش یابد.

کد خبر : ۳۳۰۸۵۴