خبرگزاری کار ایران

رئیس اتحادیه خشکبار و آجیل در گفتگو با ایلنا:

آجیل شب یلدا را از واحدهای صنفی دارای مجوز، خریداری کنید

رئیس اتحادیه خشکبار و آجیل فروشان با بیان اینکه آجیل نسبت به سال گذشته ۷ درصد ارزان تر شده است، اعلام کرد:هم اکنون در بازار هیچ کمبودی وجود ندارد و تا عید نیز آجیل و خشکبار به اندازه کافی موجود است.

رئیس اتحادیه خشکبار و آجیل در گفتگو با ایلنا، با بیان اینکه گرانی برخی از آجیل‌ها به خاطر تعرفه وارداتی آنها است گفت: ما بارها درخواست کرده‌ایم که تعرفه را کاهش دهند اما متاسفانه تاکنون به صحبت‌های ما بی‌توجهی شده است.

وی در خصوص قیمت آجیل شب یلدا گفت:متوسط قیمت این نوع آجیل بین 25 تا 35 هزار تومان است که همکاران ما می توانند با احتساب سود 10 درصدی آنرا به فروش برسانند.

مصطفی احمدی در خصوص آجیل‌های سفارشی یا اصطلاحا سلطنتی در بازار گفت: اگر مشتری بخواهد فروشنده می تواند با اضافه کردن مغز پسته و مغز فندق، آجیل را تنوع بیشتری ببخشد که در آن صورت قیمت آن اندکی بیش از 50 هزار تومان خواهد شد.

رئیس اتحادیه خشکبار و آجیل افزود: هم اکنون تعرفه بادام هندی 40 درصد است که همین امر سبب شده قیمت این محصول در بازار افزایش پیدا کند، در صورتی که ما تعرفه مناسب را 10 درصد می دانیم.

وی افزود: تعرفه بالا سبب شده که 80 درصد بادام هندی موجود در بازار به صورت قاچاق وارد کشور شود و با توجه به اینکه این محصول جزو مواد خوراکی محسوب می شود عدم نظارت بر آن می تواند خطر آفرین باشد. این در حالی است که ما در ایران تولید بادام هندی نداریم و این محصول از کشور هند و سریلانکا وارد می شود.

احمدی تصریح کرد: در دو ماه گذشته بادام هندی، افزایش قیمت داشته  و هم اکنون هر کارتن 20 کیلویی آن به یک میلیون تومان رسیده است.

احمدی با اشاره به عرضه آجیل کهنه توسط برخی افراد سوء استفاده‌گر در آستانه شب یلدا به مردم توصیه کرد: آجیل شب یلدا را فقط از واحدهای صنفی دارای جواز کسب اتحادیه خشکبار و آجیل، خریداری کنند.

وی تاکید کرد: با واحدهایی که نسبت به توزیع آجیل کهنه اقدام کنند شدیدا برخورد خواهد شد و مردم نیز می توانند با بازررسی اتحادیه خشکبار تماس بگیرند.

کد خبر : ۳۳۱۰۵۲