خبرگزاری کار ایران

روز ناخوشایند سهامداران؛

افت 413 واحدی شاخص کل

در داد و ستدهای روز جاری بورس تهران شاخص کل متاثر از افت قیمت نمادهای بزرگ و مهم، بعد از چند ماه به کانال 61 هزار واحد بازگشت.

در داد و ستدهای روز جاری بورس تهران شاخص کل متاثر از افت قیمت نمادهای بزرگ و مهم ، بعد از چند ماه به کانال 61 هزار واحد بازگشت.

به گزارش ایلنا ؛ در نتیجه داد و ستدهای روز شنبه شاخص کل 413 واحد افت کرد و به عدد 61هزار و 734 رسید. همچنین در این روز سهامداران بیش از 420 میلیون برگه سهم و حق تقدم را به ارزش یک هزار و 220 میلیارد ریال در 32 هزار نوبت معاملاتی دست به دست کردند.

نمادهای پالاشی نفت اصفهان، پالایش نفت بندرعباس، ملی مس، ایران خودرو، بانک تجارت، بانک ملت و کشتیرانی با بیشترین تاثیر منفی بر شاخص ، افت این متغیر را رقم زند. همچنین سایر شاخص های بازار نیز نزولی بودند. شاخص بازار اول 356 واحد و شاخص بازار دوم 512 واحد افت را ثبت کردند.

در این روز گروه های بانک ها، خودرو و شیمیایی ها نیز با بیشترین حجم و ارزش معاملات در صدر برترین گروه های صنعتی قرار گرفتند.

همچنین بیشترین رشد قمیت ها نیز متعلق به نمادهای بیسکویت گرجی، ایران تایر، قند اصفهان، گروه بهمن، ایران ترانسفو، کنتورسازی و لبنیات پاک بود.

در مقابل نمادهای پارس الکتریک، دامپروری مگسال، صنایع شیمیایی فارس، گسترش سرمایه گذاری ایران خودرو، پالایش نفت بندرعباس، پالایش نفت اصفهان و ملی سرب و روی بیشترین کاهش قیمت ها را داشتند.

همچنین امروز اوراق مشارکت شهرداری سبزوار، کنتورسازی، قند قزوین، صنایع شیمیایی سینا، کمک فنر ایندامین و سرمایه گذاری صنایع پتروشیمی بیشترین تقاضا را ثبت کردند.

در مقابل بانک کارآفرین، تهران شیمی، کشاورزی و دامپروری مگسال، سیمان اصفهان، خوراک دام پارس، پالایبش نفت بندرعباس و ارتباطات سیار سنگین ترین عرضه ها را به خود دیدند.

همچنین در این روز بانک صادرات در بازار معاملات بلوکی بیشترین حجم معاملات و اوراق مشارکت شهرداری سبزوار بیشترین ارزش معاملات را داشتند.

کد خبر : ۳۳۱۱۱۴