خبرگزاری کار ایران

6 پیشنهاد ایمیدرو برای رونق صنعت فولاد

asdasd
کد خبر : ۳۳۱۱۲۲

رئیس هیات عامل ایمیدرو برای خارج شدن صنعت فولاد از رکود و رونق آن 6 پیشنهاد ارائه داد.

به گزارش ایلنا به نقل از شاتا؛ «مهدی کرباسیان» با اشاره وضعیت نامطلوب فولاد سازان داخلی در تامین نقدینگی و تلنبار شدن حدود 3 میلیون تن محصولات فولادی در انبارها، گفت: برای خروج از وضعیت رکود فولاد سازان، 6 پیشنهاد شامل «اعطای جایزه صادراتی»، «افزایش تعرفه واردات فولاد»، «فعال کردن حوزه مسکن»، «تغییر سبک ساخت و ساز و مقاوم سازی ساختمان ها»، «اعطای تسهیلات خرید برای این حوزه نظیر صنعت خودرو» و نیز «کاهش هزینه های تولید» می تواند اثر بخش باشد.

رئیس هیات عامل ایمیدرو گفت: چین به عنوان بزرگترین تولید کننده و مصرف کننده فولاد جهان در سال جاری با افت جدی در نرخ رشد اقتصادی (زیر 7 درصد) مواجه شده و به تبع آن بازارهای جهانی صنعت فولاد با چالش مواجه شده است. این کشور با اعمال تسهیلات حمایتی برای تولیدکنندگان خود نظیر اعطای جوایز صادراتی و دامپینگ، توانسته صادرات فولاد را طی 7- 8 ماه اخیر از 30 به 100 میلیون تن افزایش دهد.

وی ادامه داد: از این رو، اعطای جایزه صادراتی برای تولیدکنندگان فولاد ضروری است و باید تعرفه واردات فولاد از 15- 20 درصد فعلی به میزان موثری افزایش یابد. چرا که کشورهای مختلف از جمله آمریکا و حتی کشورهای اطراف نظیر ترکیه و هند عوارض 40 درصد بر واردات فولاد اعمال می کنند. البته در سال گذشته حدود 3 میلیون تن محصولات فولادی صادر شد و امسال نیز با وجود دامپینگ ها، صادرات مناسب خواهد بود اما با حمایت های صادراتی، تولیدکنندگان نه تنها می توانند صادرات و تامین ارز داشته باشند بلکه قادر خواهند بود در بازارهای جهانی حرکت کنند.

کرباسیان «فعال کردن حوزه مسکن» را از جمله پیشنهادهای لازم برای رونق صنعت فولاد بر شمرد و تصریح کرد: در صورت فعال شدن حوزه مسکن و ساخت و ساز، 190 شغل مرتبط و از جمله صنعت فولاد رونق می گیرد. همچنین، با توجه به زلزله خیز بودن اغلب نقاط کشور، تغییر سبک ساخت و ساز و مقاوم سازی ساختمان ها ضروری است و محصولات فولادی می تواند این نقش را به خوبی ایفا کند.

وی افزود: اعتقاد داریم برای خروج فوری از رکود محصولات فولادی انبار شده، باید تسهیلاتی ارائه شود تا تولیدکنندگان بتوانند کالاهای خود را به صورت مدت دار بفروشند. این موضوع در جلسه ‌ای با حضور معاون اول رئیس جمهور، نمایندگان بانک مرکزی و سازمان مدیریت و برنامه ریزی به همراه معاونت معدنی وزارت صنعت، معدن و تجارت مطرح و در آن اختصاص وامی همانند خرید خودرو به صنعت فولاد برای تحریک تقاضا پیشنهاد شد.

رئیس هیات عامل ایمیدرو تاکید کرد: برای ماندگاری در بازارهای جهانی، کاهش هزینه های تولید اجتناب ناپذیر است و فولاد سازان باید به این مهم توجه کنند.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه مصرف فولاد به عنوان یکی از شاخص های توسعه یافتگی به شمار می رود، باید به سمتی برویم که سرانه مصرف فولاد در کشور از 250 به 400 کیلوگرم (استاندارد جهانی) افزایش یابد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز