خبرگزاری کار ایران

در دیدار مهندس نعمت زاده با همتای آلمانی تاکید شد:

موانع فعالیتهای مشترک ایران وآلمان برطرف شود

وزیر صنعت ، معدن و تجارت گفت: توافقاتی بین دو کشور صورت گرفته است که امیدواریم با رفع موانع، فعالین اقتصادی دو کشور با سهولت بتوانند در پروژه‌های مشترک مشارکت داشته باشند.

به گزارش ایلنا به نقل از "شاتا" ، مهندس نعمت‌زاده در دیدار با همتای آلمانی خود درحاشیه اجلاس وزرای سازمان جهانی تجارت ، به مذاکرات ایران با 1+5 و حصول توافق پرداخت و گفت : سوءتفاهم‌های قبلی از بین رفته و ما وارد شرایط جدیدی می‌شویم که نیاز به تجدید روابط دوستانه و همکاری‌های اقتصادی وجود دارد، برای این کار باید هماهنگی‌های لازم برای تعامل‌های دوجانبه بلندمدت بین دو کشور صورت گیرد.

نعمت‌زاده ضمن اشاره به سابقه طولانی درخواست الحاق ایران به WTO، زمان را برای تسریع فرایند الحاق ایران مناسب دانست و از آمادگی ایران برای ارایه گزارش تجدیدنظر شده رژیم تجاری ایران خبر داد و بر همراهی کشور‌های عضو سازمان جهانی تجارت در راستای تسریع این فرایند اشاره تاکید کرد.

وی همچنین اعلام کرد: ایران آمادگی لازم را برای دریافت پیشنهادات طرف آلمانی برای همکاری‌های مشترک و عملی‌سازی آنها دارد.

در این دیدار همچنین مایتاس ماچنینگ با اشاره به روابط طولانی و مثبت بین ایران و آلمان، بر اشتیاق آلمان برای آغاز عصر جدیدی از همکاری‌ها تأکید نمودند.

وی با تاکید بر مشکلات حوزه مالی و بانکی و دشواری تبادلات مالی، این عامل را مهمترین مانع برای ارتقای همکاری‌ها دانست و افزود : با رفع تحریم‌ها باید دو طرف بر حل معضل این حوزه تمرکز کنند.

مایتاس ماچنینگ با اشاره به طولانی بودن فرایند الحاق و پیچیدگی آن، ضرورت توجه به آن به عنوان مبنا و بستری برای توسعه همکاری‌های مشترک را خاطر نشان کرد  و حمایت آلمان را در این راستا اعلام نمود.

کد خبر : ۳۳۱۱۳۶