خبرگزاری کار ایران

انعقاد سرمایه گذاری 3 هزار و 770 میلیاردی بخش خصوصی در بنادر

asdasd
کد خبر : ۳۳۱۲۳۵

باحضور وزیر راه وشهرسازی و رییس سازمان بنادر و دریانوردی، استانداران سواحل ساحلی کشور، برخی از نمانیدگان مجلس و فعالان بخش خصوصی حوزه بنادر؛ قرارداد 3 هزار و 770 میلیارد تومانی سرمایه گذاری در چند بندر کشور منعقد شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا؛ محمد سعیدنژاد، رییس سازمان بنادر و دریانوردی در این مراسم با بیان اینکه  توسعه سواحل به عنوان سیاست کلی در برنامه ششم مطرح شد، گفت: در برنامه ششم توسعه بنادر  در جنوب کشور از خلیج فارس تا دریای عمان در دستور کار دولت قرار گرفته و تمام دستگاه ها برای تحقق این اهداف باید به وظیفه خود عمل کنند.

وی با تاکید بر اینکه باید سیاست های تشویقی برای جذب سرمایه گذاران در نظر گرفته شود، ادامه داد: در طول یک سال گذشته بارها اعلام کرده ایم که برای ورود سرمایه گذاران به پروژه ها آماده هستیم و یکی از این سیاستهای تشویقی این است که دولت و سازمان بنادر تامین تضامین بانک ها و نهادهای پولی و مالی و صندوق توسعه ملی برای ارائه تسهیلات را بر عهده می گیرد.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به امکان واگذاری بنادر کوچک به بخش خصوصی گفت: باید مدیریت یکپارچه با حمایت و پشتیبانی در این عرصه داشته باشیم و این بدون توسعه همه جانبه بنادر کشور امکان‌پذیر نیست.

وی با تاکید بر اینکه باید مدیریت همه جانبه در بنادر داشته باشیم، گفت:  براساس مصوبه صندوق توسعه ملی این امکان فراهم شده است که در سواحل مکران و چابهار فعالیت‌های توسعه‌ای گسترش یابد.

سعید نژاد همچنین با اشاره به وضعیت پروژه هایی که سال گذشته قراردادهایشان با بخش خصوصی منعقد شد، گفت: سال گذشته 2400 میلیارد تومان قرارداد با بخش خصوصی در حوزه بندری منعقد کردیم که تمام این پروژه هاعملیاتی شدند.

وی ادامه داد: امسال 3700 میلیارد تومان قرارداد سرمایه‌گذاری توسط بخش خصوصی در سواحل شمالی و جنوبی کشور منعقد شد و بخش خصوصی از محل آورده خود و تسهیلات بانکی در این حوزه سرمایه‌گذاری می کند.  

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز