خبرگزاری کار ایران

معاون وزیر راه وشهرسازی:

امسال قطارهای بالای 55 سال از رده خارج می‌شوند / راه‌اندازی اولین قطار 5 ستاره در مسیر تهران‌ـ مشهد

مدیرعامل شرکت‌راه‌آهن از حذف قطارهای بالای 55 سال خبر داد و گفت: از سال آینده هم قطارهای بالای 45 سال از رده خارج می‌شوند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محسن پورسیدآقایی در مراسم بهره‌برداری از ناوگان ریلی مسافری جدید با بیان اینکه این مراسم نمودی از دو کار موازی یعنی راه‌اندازی صنایع ریلی کشور و افزایش خدمات به مسافران است گفت: شرکت واگن‌پارس با شرکت نگین برای ساخت و بهره‌برداری از واگن‌های مسافری جدید قرا رداد امضا می‌کنند همچنین چند تعداد واگن مسافری از شرکت ایریکو به مدار اضافه می‌شود.

وی با بیان اینکه صنایع ریلی ظرفیت تولید بیش از اینها را دارد اظهار کرد: سیاست‌های ما در جهت تشویق بخش خصوصی برای ورود به حوزه ریلی است.

مدیر عامل شرکت راه‌آهن از ورود شرکت کلاهدوز به جمع صنایع ریلی کشور خبر داد و گفت: از این پس شرکت کلاهدوز هم وارد حوزه تولید واگن می‌شود که امروز قرارداد ساخت 200 دستگاه واگن با این شرکت به امضا می‌رسد.

وی افزود: البته شرکت کلاهدوز کار مونتاژ واگن را انجام می‌دهدو این نوع فعالیت به این معنا است که در سایر شرکت‌های تولیدی هم بخشی از کار تولید منتقل می‌شود.

پورسید‌آقایی افزود: هدف ما ارائه سرویس و خدمات رسانی بیشتر به مردم است.

وی از حذف واگن‌های مسافری بالای 55 سال خبر داد و گفت: از این پس واگن‌های 55 سال به بالا از رده خارج می‌شوند و همچنین از سال آینده قرار است قطارهای بالای 45 سال هم از مدار خارج شوند.

وی با اشاره به راه‌اندازی قطاره 5 ستاره در مسیر تهران ـ مشهد گفت: 200 دستگاه  از قطارهای 5 ستاره فدک در حال ساخت است که یک قطار از این قطارهای وی‌ای‌پی در میسر تهران‌- مشهد راه‌اندازی می‌شود و البته به دنبال این هستیم که این قطارهای وی‌آی‌پی در سایر مسیرها هم وارد شوند.

معاون وزیر راه و شهرسازی باتاکید براینکه به دنبال ارائه تعدد انتخاب به مردم هستیم گفت: در این قطارهای 5 ستاره سه سطح از خدمات و سه کلاس درجه 1،درجه متوسط و درجه عادی ارائه می‌شود که نوع سرویس این سه کلاس از هم متفاوت است.

کد خبر : ۳۳۱۴۱۱