خبرگزاری کار ایران

375 هزار تن ماهی سالانه در کشور تولید می شود

مدیرکل دفتر آبزیان آب شیرین سازمان شیلات ایران گفت: سالانه ۳۷۵ هزار تن ماهیان گرمابی و سرد آبی در کشور تولید می‌شود.

به گزارش ایلنا از  وزارت جهاد کشاورزی محمد افراسیابی در بازدید از استخر‌های دو منظوره پرورش ماهی شهرستان درمیان گفت: از این مقدار یک هزار تن در خراسان جنوبی تولید می‌شود.

 

وی ادامه داد: محدودیت‌های آبی علت کاهش آبزی پروری در خراسان جنوبی است ولی با توجه به ظرفیت استان این میزان تولید مناسب است.

 

وی بیان کرد: پرورش آبزیان در دهه اخیر در کشور رشد چشمگیری داشت و علی رغم کاهش منابع آبی، رشد تولید آبزیان در خراسان جنوبی نیز قابل توجه است.

وی افزود: با تعامل همکاران جهاد کشاورزی خراسان جنوبی تلاش خواهیم کرد علی رغم محدودیت‌های آبی استان زمینه را برای بهره وری آب و استفاده دو منظوره از آب، پرورش آبزیان را توسعه دهیم.

وی به کشاورزان توصیه کرد که برای اقتصادی کردن کشاورزی بدون هدر رفت آب پرورش آبزیان را در کنار کشاورزی راه اندازی کنند.

افراسیابی با اشاره به حمایت‌های وزارت جهاد کشاورزی از پرورش دهندگان آبزیان گفت: مانند سایر بخش‌های کشاورزی پرورش دهندگان می‌توانند از تسهیلات صندوق توسعه ملی استفاده کنند.

مدیرکل دفتر آبزیان آب شیرین سازمان شیلات ایران با بیان اینکه ۶۵ درصد تخم چشم زده ماهیان سردابی از خارج تامین می‌شود، گفت: با برنامه ریزی‌های انجام شده برای فعال کردن مراکز تکثیر ماهیان سردابی و انتقال دانش و فناوری به کشور به مولد سازی ماهیان سردابی، انتظار می‌رود نیاز کشور را در این زمینه تامین کنیم.

کد خبر : ۳۳۱۶۹۴