خبرگزاری کار ایران

چهارمین شماره مجله توسعه نفت منتشر شد

چهارمین شماره مجله توسعه نفت منتشر شد.

به گزارش ایلنا، چهارمین شماره مجله توسعه نفت منتشر شد. در این شماره دفتری مفصل در خصوص قراردادهای تازه نفتی موسوم به( IPC) تهیه شده است. در این پرونده گفت وگویی با مدیرعامل شرکت ملی نفت، سید مهدی حسینی و مهدی زین الدین و دکتر نرسی قربان آمده است. ضمنا متن مصوبه دولت به همراه نقدهایی که منتقدین این قراردادها به تک تک مواد آن دارند در صفحات این پرونده است.

دیگر بخش مهم مجله، پرونده‌ای در خصوص وضعیت حمایتی وزارت نفت در درون ساخت قدرت است که در گفت وگو با ترکان، حمید رضا بورد، علی مروی و تنی چند از نمایندگان مجلس،مفصل بررسی شده است. رقابت های راهبردی ایران و عربستان تا چه اندازه رنگ و بوی نفتی و انرژی دارد و میتواند داشته باشد؟ این دفتری است که حمید رضا آصفی و سبحانی نیا در موردش بحث کرده‌اند.

جایگاه امروزی اوپک در بازار نفت، دیگر دفتری است که این مجله در شماره چهارم باز کرده  و در آن به این سوال پرداخته است اوپک  سازمانی بی خاصیت یا کارتلی عربی است؟ همچنین در نگاهی تاریخی به مناسبت لغو قرار داد دارسی توسط رضاشاه،گزارشی از این رویداد در صفحات تاریخی مجله به چشم میخورد.

نفت و ادبیات داستانی ایران برگ های دیگری است که این نشریه به آن توجه داشته است. مصاحبه با عباس عبدی داستان نویس و چند گزارش در مورد نگاه چپ در ادبیات داستانی و نفتی، این پرونده را شکل داده است.

یکی  دیگر از سوالات مطرح شده در این مجله این است که"باید با گاز چه کنیم؟" در این میزگرد که با حضور کارشناسان ارشد شکل گرفته  با توجه به بحث صادرات و نیازهای داخلی گاز من جمله پتروشیمی ها ، سعی شده است زوایای مختلف این بحث مورد دقت  قرار گیرد. نشریه توسعه نفت را میتوانید از روزنامه فروشی ها تهیه کنید.

کد خبر : ۳۳۲۰۴۹