خبرگزاری کار ایران

موسوی لارگانی در گفتگو با ایلنا :

یکی از دلایل کاهش نرخ تورم، افزایش رکود است

مردم همواره این سوال را دارند که چرا با وجود این رقم 8 تا 9 درصدی رشد اقتصادی که از سوی دولت اعلام می شود هیچ تغییری در امور معیشتی آنها و یا در تولید و کشاورزی و ... ایجاد نشده است.

سید ناصر موسوی لارگانی در گفتگو با خبرنگار ایلنا در پاسخ به این پرسش که رشد اقتصادی در 6 ماهه دوم سال را چطور ارزیابی می کنید؟ اظهار داشت: در دولت گذشته نرخ رشد اقتصادی منفی 6.8 درصد بود که در حال حاضر به مثبت 3 درصد رسیده است و به گفته دولت در این مدت نرخ رشد اقتصادی نسبت به مدت مشابه بیش از 8 درصد رشد داشته است.

موسوی لارگانی ادامه داد: اما مردم همواره این سوال را دارند که چرا با وجود این رقم رشد اقتصادی که از سوی دولت اعلام می شود هیچ تغییری در امور معیشتی آنها و یا در تولید و کشاورزی و ... ایجاد نشده است.

وی با اشاره به کاهش نرخ تورم نیز افزود: بخشی از کنترل نرخ تورم به موضوع رکود در کشور برمی گردد.

موسوی لارگانی تصریح کرد: از ابتدای سال 94 تنها در شهرستان فلاورجان 3 تا 4 هزار نفر بیکار شده اند حال اگر پیگیر این آمار در سطح کشور باشیم مسلما با ارقام بیکاری گسترده ای مواجه خواهیم شد که درآمد و قدرت خریدشان را از دست داده اند و زمانی که تقاضا برای خرید نباشد و عرضه محصولات زیاد باشد رکود افزایش و تورم کاهش خواهد یافت.

این عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه رکود مانع از پیشرفت اقتصادی می شود افزود: پیش بینی رشد اقتصادی 5 درصدی برای سال‌آینده که از سوی دولت اعلام شده امری بعید به نظر می رسد.

 

 

 

 

کد خبر : ۳۳۲۷۵۶