خبرگزاری کار ایران

گلرو در گفت‌وگو با ایلنا:

ایران حلقه اصلی توسعه علوم و فناوری کشورهای اسلامی

برنامه اجرایی اجلاس در روز یکشنبه ششم دی ماه برگزار خواهد که افتتاحیه نمایشگاه BTI ساعت15:30 صورت می‌گیرد و پس از آن افتتاحیه اجلاس توسعه علوم و فناوری را خواهیم داشت که با حضور سخنرانان مربوطه انجام خواهد شد.

«محمدرضا گلرو» ، رئیس دبیرخانه توسعه علوم و فناوری کشورهای اسلامی در تشریح برگزاری نخستین اجلاس توسعه علوم و فناوری کشورهای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا بیان کرد: برنامه اجرایی اجلاس در روز یکشنبه ششم دی ماه برگزار خواهد که افتتاحیه نمایشگاه BTI ساعت15:30 صورت می‌گیرد و پس از آن افتتاحیه اجلاس توسعه علوم و فناوری را خواهیم داشت که با حضور سخنرانان مربوطه انجام خواهد شد.

وی افزود: در این اجلاس از برند "طیب" و چند انیمیشن در راستای فناوری نرم و هویت‌ساز رونمایی خواهد شد و به موازات آن نمایشگاه توانمندی‌های کشورمان دایر خواهد بود. در روز دوم اجلاس ( هفتم دی ماه) پنلهای تخصصی با محوریت فناوری شهری، نفت و گاز و پتروشیمی، برندسازی اسلامی و فناوری‌های کشاورزی با حضور کارشناسان و صاحب نظران داخلی و خارجی در محل اجلاس برگزار خواهد شد و سعی کرده‌ایم تا حداقل از حضور نمایندگان 23 کشور اسلامی در این اجلاس استفاده کنیم.

گلرو در پایان با اشاره به برنامه روز سوم  اجلاس توسعه علوم و فناوری کشورهای اسلامی اظهار داشت: در روز سوم ( هشتم دی ماه) مهمانان به دیدار مقام معظم رهبری خواهند رفت و بعداز ظهر هم اختتامیه اجلاس را برگزار خواهیم کرد که در این مراسم لوح تقدیر و تندیسهای مربوطه به صادر کننده‌های برتر را خواهیم داشت و در انتها بیانیة فدراسیون جهانی توسعه علوم و فناوری کشورهای اسلامی قرائت خواهد شد. لازم به ذکر است که پس از قرائت بیانیه کشورهای عضو تعیین و تایید خواهند شد و از آن تاریخ فدراسیون مذکور به صورت علنی در ایران تشکیل خواهد شد و در 57 کشور اسلامی به کار خود ادامه خواهد داد.   

کد خبر : ۳۳۳۱۰۳