خبرگزاری کار ایران

رشد اندک شاخص کل بورس در نخستین روز هفته

شاخص کل بورس و اوراق بهادار در جریان معاملات امروز (شنبه) بازار سرمایه، با 16 واحد در ارتفاع 61 هزار و 436 واحدی ایستاد.

به گزارش ایلنا، در پایان معاملات امروز بازار سرمایه 534 میلیون سهم و حق تقدم به ارزش 110 میلیارد تومان در 31 هزار نوبت داد و ستد شد.

بیشترین اثر مثبت بر رشد شاخص نیز توسط نمادهای معاملاتی حکشتی و فملی رقم خورد و در مقابل نمادهای معاملاتی فولاد، شپنا، پارسان، شبندر و رمپنا با افت خود مانع رشد بیشتر شاخص بودند.

در حالی که در معاملات امروز شاخص قیمت (وزنی - ارزشی) 6 واحد، شاخص کل (هم وزن) 17 واحد، شاخص قیمت (هم وزن) 15 واحد و بازار دوم 349 واحد رشد کردند شاخص آزاد شناور 32 واحد و بازار اول 42 واحد افت کردند.

** ارزش معاملات فرابورس به مرز یک هزار و 460 میلیارد ریال رسید

امروز همچنین 112 میلیون و 440 هزار ورقه بهادار در حدود 23 هزار نوبت خرید و فروش شد و ارزش آن به یک هزار و 458 میلیارد و 990 میلیون ریال رسید.

گروه پتروشیمی سرمایه گذاری ایرانیان با معامله 24 میلیون و 500 هزار سهم به ارزش بیش از 35 میلیارد ریال بیشترین حجم و ارزش معاملات سهام امروز به نام خود ثبت کرد و آیفکس با حدود یک واحد افزایش به 677 واحد رسید.

این گزارش حاکیست، سهام توسعه و عمران کرمان، قاسم ایران و فولاد هرمزگان بیشترین افزایش قیمت را در بازار فرابورس تجربه کرد و در سوی دیگر بازار، سهام زغال سنگ پروده طبس، پالایش نفت شیراز و تدبیرگران فارس و خوزستان با بیشترین افت قیمت روبرو شدند.

این در حالی است که اوراق تسهیلات مسکن امروز در همه نمادها با افت قیمت مواجه و در محدوده 680 تا 724 هزار ریال معامله شد.

علاوه بر این در بازار ابزاهای نوین مالی، بیشترین حجم معاملات ( صندوق های قابل معامله) ETF به صندوق سرمایه گذاری اعتماد آفرین پارسیان با خرید و فروش 2 میلیون و 280 هزار سهم اختصاص یافت و بیشترین حجم معاملات در بازار اوراق با درآمد ثابت نیز مربوط به معامله 320 هزار و 130 ورقه اجاره مپنا بود.

امروز همچنین خرید و فروش اسناد خزانه اسلامی با قیمت 953 هزار و 646 ریال به پایان رسید و نرخ بازده تا سررسید این اوراق معادل 25.26 درصد شد.

نماد معاملاتی شرکت پالایش نفت لاوان با توجه به دریافت اطلاعات مبنی بر تعدیل با اهمیت پیش بینی عملکرد سال مالی 1394 و شرکت فرآورده های غذایی و قند چهارمحال برای برگزاری مجمع عمومی عادی بطور فوق العاده صاحبان سهام در هفتم دی ماه امسال، در پایان معاملات متوقف شد. ضمن اینکه نماد معاملاتی اوراق مشارکت شرکت گروه صنعتی بوتان در نماد 'بوتان1' برای پرداخت اصل مبلغ اوراق و پرداخت آخرین سود علی الحساب سه ماهه اوراق در این تاریخ( هفتم دیماه) در پایان معاملات امروز متوقف شد.

کد خبر : ۳۳۳۱۹۱