خبرگزاری کار ایران

سیف در پاسخ به ایلنا :

کل مطالبات معوق بانکها به 12.8 درصد رسیده است

کل مطالبات معوق نظام بانکی در گذشته 15 درصد بوده که هم اکنون به 12.8 درصد است و این موضوع نشان می دهد بانکها درجهت گیری که کرده اند موفق بوده اند.

به گزارش خبرنگار ایلنا ولی اله سیف در حاشیه انجمن مالی اسلامی در پاسخ به این پرسش که به نظر می رسد کارتهای اعتباری نتوانسته در بازار موفق عمل کند و نحوه بازپرداخت آنها چگونه است؟ گفت: نباید در مورد کارتهای اعتباری قضاوت سریعی کرد اجازه بدهید این موضوع در بازار فضای خود را پیدا کند، التهاب ایجاد کردن برای این محصولات از ابتدای ورودشان نظر منطقی نیست و  باید حداقل 6 ماه تا یکسال از ارائه این کارتها بگذرد و از تجربه دیگر کشورها نیز استفاده کنیم.

وی افزود: هم اکنون ارائه کارتهای اعتباری به کلیه بانکها ابلاغ شده که بر مبنای اوراق مرابحه است و بانکها در حال عمل کردن هستند.

سیف در پاسخ به این پرسش که چند درصد از تسهیلات پرداختی در دولت یازدهم به مطالبه معوق تبدیل شده است؟ افزود: کل مطالبات معوق نظام بانکی در گذشته  15 درصد بوده که هم اکنون به 12.8 درصد است و این موضوع نشان می دهد بانکها درجهت گیری که کرده اند موفق بوده اند.

وی همچنین در مورد اینکه چرا آمار بانک مرکزی و مرکز آمار ایران متفاوت است افزود: بانک مرکزی آمار خود را دارد و بانک مرکزی نیر آمار خود را میدهد و ما نیز با این موضوع مخالفتی نداریم البته بانک مرکزی با سابقه آماری طولانی آمارهای مربوط به تورم و رشد اقتصادی را می دهد .

کد خبر : ۳۳۳۳۹۳