خبرگزاری کار ایران

مدیر نیروگاه سیکل ترکیبی ارومیه در گفت‌وگو با ایلنا:

مطالبات بخش خصوصی؛ همچنان معوق / 20 درصد درآمد نیروگاه‌ها صرف تعمیرات می‌شود

صدرآبادی با اشاره به اینکه وقتی دولت مطالبات بخش خصوصی را پرداخت نمی‌کند تعمیرات بخش نیروگاهی دیر انجام می‌شود، گفت: ۲۰ درصد درآمد سالیانه هر نیروگاهی صرف نگهداری و تامین می‌شود.

علیرضا صدر آبادی، مدیر نیروگاه ۱۰۰۰مگاواتی سیکل ترکیبی ارومیه در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا با اشاره به اینکه بخش خصوصی صنعت برق همچین درگیر مطالبات معوق است، گفت: با توجه به افزایش مطالبات، بخش خصوصی علاقه‌ای برای ورود به سرمایه گذاری جدید ندارد.

وی افزود: متاسفانه وزارت نیرو تعهدات اولیه تولیدکنندگان برق را اجرا نمی‌کند بطوری که بدهی وزارت نیرو به بخش خصوصی از سال گذشته هم بیشتر شده است.

صدرآبادی با اشاره به اینکه با تداوم روند کنونی تولید برق تابستان با مشکل مواجه می‌شود، تصریح کرد: وقتی دولت مطالبات بخش خصوصی را پرداخت نمی‌کند تعمیرات بخش نیروگاهی دیر انجام می‌شود و تولید برق با چالش مواجه می‌شود.

وی اظهار داشت: در حال حاضر ۲۰ درصد درآمد سالیانه هر نیروگاهی صرف نگهداری و تامین می‌شود که در صورت عدم پرداخت بدهی ممکن است حتی به تعطیلی نیروگاه‌ها نیز بیانجامد.

صدرآبادی در ادامه گفت: در سال جاری وضعیت سوخت رسانی به نیروگاه‌ها در وضعیت مناسبی بوده به طوری که نسبت به سال گذشته ۲۰ درصد گاز طبیعی بیشتری دریافت کرده‌ایم.

 

کد خبر : ۳۳۳۴۸۹