خبرگزاری کار ایران

میرمحمدی در اختتامیه اجلاس توسعه علوم و فناوری کشورهای اسلامی:

جمهوری اسلامی ایران پیشتاز عرصه علوم وفناوری / دولتی‌‌ها پای کار بیایند

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس اظهار کرد: نخستین اجلاس توسعه علوم و فناوری کشورهای اسلامی نشان داد که ظرفیت ایران در حوزه علم وفناوری بسیار بالاتر از این حرف‌ها خواهد بود و جمهوری اسلامی ایران به عنوان باثبات‌ترین کشور منطقه در این موضوع پیشگام شده که باید از آن حمایت کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سید محمد حسین میرمحمدی نماینده مجلس شورای اسلامی و عضو کمیسیون اقتصادی طی سخنانی در اختتامیه اجلاس توسعه علوم و فناوری کشورهای اسلامی بیان داشت: آنچه که امروز در جهان رخ می‌دهد تحولات سریع‌الحصول است و باید این نکته مد نظر قرار گیرد که سرعت تحولات در قرن 21 بخصوص در حوزه‌های علمی و فناوری به شدت در حال طی شدن است.  اگر اروپا و کشورهای غربی امروزه به دانش مهمی دست‌یافته‌اند بدون شک این دانش بخصوص پس از رنسانس براساس فعالیت دانشمندان اسلامی بوده است که این موضوع به صورت کاملا مشهود در جهان کنونی و حتی در گذشته ملموس بوده‌است.

وی افزود: جوانان و فناورانی که از کشورهای جهان اسلام توانسته‌اند راهبردها را به سمت جلو ببرند بدون شک توانسته‌اند در حوزه علوم و فناوری با ایجاد یک شبکه منسجم این قبیل فعالیت‌ها را ساماندهی و سازماندهی کنند لذا باید مسائل اقتصادی ما به حوزه‌های علوم و فناوری پیوند خورده و اتصال به این شبکه عظیم می‌تواند راهگشا در تمامی امور باشد.

میرمحمدی در ادامه با اشاره به اینکه خروجی چنین اجلاس‌هایی می‌بایست بررسی و عملیاتی شود گفت: آنچه که از این گفت و شنودها خارج خواهد شد این است که چنین ارتباطاتی باید در تمامی حوزه‌ها و بخصوص در حوزه علم وفناوری در کشورهای اسلامی بوجود آید. این که دولت در چنین اجلاس‌هایی پای کار نیامده اتفاق خوبی نیست چرا که باید آنها هم در این راستا و خصوصا در محور علوم و فنون کشورهای اسلامی قدم بردارند.

وی با اشاره به برنامه ششم توسعه و بودجه 95 عنوان کرد: مجلس شورای اسلامی و همینطور کمیسیون اقتصاد آمادگی خود را برای حمایت از چنین وقایعی به صورت علنی و شفاف اعلام می‌کند و تمامی پتانسیل و اختیارات قانونی خود را برای تقویت چنین حرکت‌هایی خصوصا برای عملی شدن مطالبات جهان اسلام در حوزه علوم وفنون به کار می‌گیرد. از آن سو نخبگان و دانشگاهیان و حتی مسئولین ذیربط و مرتبط با حوزه علوم و فناوری می‌بایست در این بحث پاسخگو باشند و از الگوی ایرانی ـ اسلامی بهره کامل را ببرند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در پایان خاطر نشان کرد: امیدوارم در این مسیر گام‌های بهتر و بیشتری را بتوانیم برداریم به گونه‌ای که نخستین اجلاس توسعه علوم و فناوری کشورهای اسلامی نشان داد که ظرفیت ایران در حوزه علم وفناوری بسیار بالاتر از این حرف‌ها خواهد بود و جمهوری اسلامی ایران به عنوان باثبات‌ترین کشور منطقه در این موضوع پیشگام شده که باید از آن حمایت کرد.

 

کد خبر : ۳۳۳۹۱۶