خبرگزاری کار ایران

معاون وزیر نفت در امور پالایش و پخش تاکید کرد:

مهر تایید نهادهای ذیربط بر بنزین یورو ٤ تولیدی

معاون وزیر نفت در امور پالایش و پخش از تایید کیفیت بنزین یورو ٤ عرضه شده از سوی نهادهای ذیربط همچون سازمان استاندارد خبر داد.

به گزارش ایلنا، عباس کاظمی با اشاره به جلسه مشترک اعضای کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با نمایندگان سازمان محیط زیست، سازمان هواشناسی، سازمان استاندارد، سازمان بازرسی کل کشور، دیوان محاسبات و شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی ایران، گفت: در این جلسه همه نمایندگان حاضر در جلسه تایید کردند که سه عامل مرتبط با بنزین در هوای کلانشهرها یعنی گوگرد، بنزین و آروماتیکها در دو سال گذشته در بنزین تولیدی کشور به شکل چشم افسایی کاهش یافته است.

وی با بیان این که طی دو سال گذشته (از اسفندماه سال ٩٢)، توزیع بنزین یورو ٤ در کلانشهرهای تهران و البرز آغاز شده است، گفت: بنزین این شهرها هم اکنون از پالایشگاه اراک تامین می شود.

مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی با تاکید بر این که در جلسه مشترک اعضای کمیسیون انرژی مجلس با دستگاههای ذی ربط در حوزه آلودگی هوا نماینده سازمان استاندارد نیز حضور داشت، گفت: در این جلسه، جهانبخش سنجابی شیرازی به عنوان رئیس پژوهشگاه استاندارد کشور نیز حضور داشت.

وی افزود: به گفته مدیرعامل شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، در این جلسه، براساس برداشتها و نمونه گیریهای صورت گرفته، کیفیت هوای تهران با توجه به ارتقای کیفیت بنزین طی دو سال گذشته افزایش یافته است.

کد خبر : ۳۳۳۹۹۹